När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

ante_77 skrev:Där är väl bara 2025 som nivåpoängen har kommit och varit spendbaserad, så något annat än 2025 är väl dumt att postaKlicka för att utvidga...

Absolut, men inte de poängen som jag nämnt. Nivåpoängen har nog kommit x datum hyfsat likvärdigt.

Har alltid fått poängen som vanligt men inget i oktober. Varken vanliga eller nivå. Loggar in på Amex och ser autosweep för tio dagar sedan men inget hos SAS. Någon mer som saknar poäng i oktober?

Borje L skrev:Har alltid fått poängen som vanligt men inget i oktober. Varken vanliga eller nivå. Loggar in på Amex och ser autosweep för tio dagar sedan men inget hos SAS. Någon mer som saknar poäng i oktober?Klicka för att utvidga...
Samma för mig. Varken nivåpoäng eller vanliga poäng har kommit in för oktober. Har inte haft några problem med varken nivåpoäng eller vanliga poäng tidigare. Ser också autosweep på Amex för över två veckor sedan men inga poäng har kommit in på kontot.

TravelToLive skrev:Samma för mig. Varken nivåpoäng eller vanliga poäng har kommit in för oktober. Har inte haft några problem med varken nivåpoäng eller vanliga poäng tidigare. Ser också autosweep på Amex för över två veckor sedan men inga poäng har kommit in på kontot.Klicka för att utvidga...
Exakt samma problem här - poäng dragna 14/10 men inte framkommit hos SAS. Har fungerat fläckfritt tidigare månader.

Sjukt nog är fakturan för sep 17 - okt 16, 2025 nollad också. Kanske att deras system inte hunnit processa inbetalningen än.

Säkert skrivits här men om någon orkar svara...

Vem är det som löser problemet? Chattade precis med AMEX som säger att de skickade över poängen dagen efter fakturan stängdes, dvs. 15okt - men jag ser ju inget hos SAS.

Dessutom så kommer de ju i 2 trancher för mig, extrapoäng i mitten på månaden och nivåpoång i slutet på månaden.

Är det SAS jag ska kontakta?

Fick inte mina poäng för juli och har sedan augusti försökt få det rättat. Pratat, mejlat och chattat med Amex, som hänvisat till SAS. Pratat med SAS som skapar ett ärende men ingenting händer.

Ringde idag igen till Amex och fick svar av en hjälpsam medarbetare. Hon sa att "there're many similar cases – or no, I don't mean many but quite a few" och att de därför hjälper till att eskalera det till SAS, då det är hos dem problemet ligger. Hon skapade ett ärende och sa att det skulle vara inom två veckor. Så rekommenderar att ringa in till Amex för att få prata med den svenska kundtjänsten och de bör hjälpa.

Jag chattade med Amex och de sa samma sak till mig och undrade om jag kontaktat SAS. Jag sa nej jag har avtal med er och undrar om ni kan öppna ett case så då gjorde de det. Detta var häromdagen så inget svar ännu. Jag mailade även SAS idag och berättade.

Har för mig att jag läst att SAS sköter nivåpoängen men de baseras ju på att det kommer vanliga poäng först.

Jag har heller Inte fått varken bonuspoäng eller nivåpoäng för oktober. Har påtalat det för Amex.

För det är med Amex vi har ett avtal - vi betalar årsavgift och använder kortet. Deras del av vårt avtal är att skicka bonuspoäng i mitten av månaden och nivåpoäng vid månadsskiftet.

Det är Amex skyldighet att det fungerar och ta detta med SAS när vi inte får in poängen.

Av erfarenhet - skit i att kontakta Amex support. Lämna istället in ett klagomål här.

Finns omfattande lagstiftning kring klagomålshantering, till skillnad från supportärenden. Sällan blir supportärende klagomålsärenden (eftersom det finns incitament att minimera antalet klagomålsärenden), men genom att lämna ett klagomål på hemsidan eskalerar ni det direkt till en intern funktion som enligt lag är skyldig att vidta åtgärder (och som dessutom har större mandat internt).

De borde ju ha koll på att något är fel vid det här laget. Det är nu jag skulle uppskatta ett mail där de bekräftar att de jobbar på att lösa det.

Jag fick in mina bonuspoäng nu ikväll. De brukar komma någorlunda samtidigt med fakturan men nu blev det någon dag senare.

mbglo skrev:Av erfarenhet - skit i att kontakta Amex support. Lämna istället in ett klagomålhär.Finns omfattande lagstiftning kring klagomålshantering, till skillnad från supportärenden. Sällan blir supportärende klagomålsärenden (eftersom det finns incitament att minimera antalet klagomålsärenden), men genom att lämna ett klagomål på hemsidan eskalerar ni det direkt till en intern funktion som enligt lag är skyldig att vidta åtgärder (och som dessutom har större mandat internt).Klicka för att utvidga...
Riktigt smidigt formulär som jag inte sett förut tack för tipset.

Celbe skrev:Jag fick in mina bonuspoäng nu ikväll. De brukar komma någorlunda samtidigt med fakturan men nu blev det någon dag senare.Klicka för att utvidga...
Jag fick mina Mastercard poäng inatt men Amex lyser med sin frånvaro. Jaja det kommer väl in till slut.

Datapunkt fr. mail med Guldsupporten.

"Vi har fått information att Amex upplever tekniska störningar med poäng överförningar. Just nu håller de på med att åtgärda problemet. Har det gått mer än 1 vecka och dina saknade poäng inte har överförts till din EuroBonus-profil så rekommenderar vi att du vänder dig till Amex och meddelar dem om det."

Något AMEX inte ville erkänna.

Väntan fortlöper...

Arv skrev:Datapunkt fr. mail med Guldsupporten."Vi har fått information att Amex upplever tekniska störningar med poäng överförningar. Just nu håller de på med att åtgärda problemet. Har det gått mer än 1 vecka och dina saknade poäng inte har överförts till din EuroBonus-profil så rekommenderar vi att du vänder dig till Amex och meddelar dem om det."Något AMEX inte ville erkänna.Väntan fortlöper...Klicka för att utvidga...
Ringde EBD-supporten för 30min sedan och fick liknande svar, tyvärr..

Celbe skrev:Jag fick in mina bonuspoäng nu ikväll. De brukar komma någorlunda samtidigt med fakturan men nu blev det någon dag senare.Klicka för att utvidga...
De kommer alltid första tisdagen efter ”autosweep”, vilket denna månad var igår. Av den anledningen kan det vissa månader dröja fram mot den 8:e eller liknande.

Back