Zodde skrev:Varför är det så viktigt att ha fysiska kort, räcker det inte att man har dem på mobilen?Har alla mina kort i PASSBOOK appen och för mig funkar det fint.Klicka för att utvidga...
Zodde skrev:OK, den kanske inte ligger i Passbook men finns ju i CCappen och det gör ju inte den stora skillnaden.KORTET FINNS DÄR, varför tråna efter det fysiska...Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Finns säkert en massa skäl. Datorhaveri på plats på hotellet (har hänt mig), urladdad mobil (har hänt mig), bokning via resebyrå utan att CC-numret kommer med (har hänt mig), inkompetent personal som inte har någon aning om vad svart kort innebär (har hänt mig). Ungefär som att jag alltid har med mig papperskopior på bokningar.Klicka för att utvidga...
Zodde skrev:Laddare så de kan se kortnumret har de ju i receptionen.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Dessutom, och det är det viktigaste, ser det snyggt ut i plånboken.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Fast att ha kort och boardingkort i telefonen är fullkomligt värdelöst. Jag begriper inte hur folk kan tycka det är smidigt. Allt det gör är att ta mer tid och oftast strular det på något sätt.Klicka för att utvidga...
rob74 skrev:Instämmer! Skulle aldrig ha min reseinfo endast där och utlämna mig till min mobils eventuella nycker...Klicka för att utvidga...
Zodde skrev:Har använt app så länge det funnits och spara mig massa tid då jag slipper leta printer lr incheckningsmaskin. Skulle mobilen strula sitter ju smartpasset på baksidan.Pappersbiljetter tillhör forntiden.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:De som hävdar detta brukar ju aldrig titta på den irriterade kön bakom sig när de står där och försöker läsa av sträckkoden. Och SmartPass är en av de mest idiotiska uppfinningar som SAS kommit på. Av ren nyfikenhet har jag försökt testa detta någon gång, men det funkar ju ännu sämre.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Du reser uppenbarligen inte tillräckligt mycket för att se nackdelarna. Jag har aldrig sett att det har fungerat smidigare än papper på flygplatser.De som hävdar detta brukar ju aldrig titta på den irriterade kön bakom sig när de står där och försöker läsa av sträckkoden. Och SmartPass är en av de mest idiotiska uppfinningar som SAS kommit på. Av ren nyfikenhet har jag försökt testa detta någon gång, men det funkar ju ännu sämre.Klicka för att utvidga...