När överförs EuroBonus-poäng från Amex ?

hg1980 skrev:Så jäkla typiskt, har hittat en bonusresa över nyår nästa år som jag vill boka, ger mig fasen på att den är borta när jag väl får mina poäng..Klicka för att utvidga...
Ring och se om de kan göra ett undantag om det är ett fåtal poäng vi pratar om, har funkat för någon annan tidigare. Pratar vi tusentals poäng lär det dock bli svårare.
 
palmen skrev:Ring och se om de kan göra ett undantag om det är ett fåtal poäng vi pratar om, har funkat för någon annan tidigare. Pratar vi tusentals poäng lär det dock bli svårare.Klicka för att utvidga...
Tyvärr 55000 poäng som skall över, och behöver allihop för att boka min eftertraktade resa till Mauritius med familjen //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png
 
Patrik_82 skrev:Någon mer än jag som har problem med att poängen från AMEX inte dyker upp på Eurobonus-kontot ?Jag hade autosweep från AMEX den 1/2 men poängen syns inte på Eurobonus-kontot ännu.Klicka för att utvidga...


Exakt samma för mig. Också den autosweep den 1/2, ännu inga poäng. Funkade som det ska med Master Card, Preem och Trygg-Hansa.
 
Väntar också på poäng. Ringde de i förrgår och de trodde att det skulle vara löst under veckan. De har nu några timmar på sig eftersom det är fredag idag...



När man väntar på sina poäng såhär, är det rimligt att kräva mer poäng i kompensation? För det skulle ju kunna vara så att resplaner eller annat ställs in pga uteblivna poäng.
 
Daniel Hellman skrev:Väntar också på poäng. Ringde de i förrgår och de trodde att det skulle vara löst under veckan. De har nu några timmar på sig eftersom det är fredag idag...När man väntar på sina poäng såhär, är det rimligt att kräva mer poäng i kompensation? För det skulle ju kunna vara så att resplaner eller annat ställs in pga uteblivna poäng.Klicka för att utvidga...


Tror tyvärr inte att du kan få någon kompensation. Händer med jämna mellanrum och aldrig hört någon som fått kompensation. Vet inte om @Cristoffer Cedergren fick när han bråkade med Amex förut. Förmodligen får du poängen på måndag då körningarna vanligtvis görs då.
 
Daniel Hellman skrev:.När man väntar på sina poäng såhär, är det rimligt att kräva mer poäng i kompensation? För det skulle ju kunna vara så att resplaner eller annat ställs in pga uteblivna poäng.Klicka för att utvidga...
jag har fått kompensation med poäng 2 ggr när amex släpat efter med överföringar
 
Daniel Hellman skrev:När man väntar på sina poäng såhär, är det rimligt att kräva mer poäng i kompensation? För det skulle ju kunna vara så att resplaner eller annat ställs in pga uteblivna poäng.Klicka för att utvidga...
Poängen kommer in när de kommer in. Jag har svårt att se varför du skulle få kompensation för det. Det är ju precis samma sak när man flyger in poäng - de kommer in vartefter men inte nödvändigtvis direkt då man landat.
 
en sak är säker, när poängen kommer på amex varierar månad till månad och dessutom beror det på ens brytdatum.

förra månaden var de ovanligt sena för mig, fick dem den 23 istället för 16-19 som är mer vanligt för mig.
 
Flyerbandit skrev:jag har fått kompensation med poäng 2 ggr när amex släpat efter med överföringarKlicka för att utvidga...


Vad har du fått för kompensation, och hur sena va dom? Tycker det låter väldigt generöst av Amex trots att man blir väldigt irriterad när det händer..
 
blobloblo skrev:Vad har du fått för kompensation, och hur sena va dom? Tycker det låter väldigt generöst av Amex trots att man blir väldigt irriterad när det händer..Klicka för att utvidga...


Inga dramatiska antal poäng direkt, ena gången 3000 och andra gången 2000.

De var 2-3 veckor sena och var medvetna att de själva hade tekniska problem att få över poängen, ena gången föreslog de själva att kompensera med poäng och andra gången så frågade jag vad de kunde göra... inga problem och trevlig service. De verkar vara väldigt medvetna om när det fallerar och att de ger lite kompensation verkar inte vara ett problem
 
Jag ringde precis och de skyllde på att SAS IT gjort om. Jag frågade efter kompensation, men det ville de inte ge. Däremot erbjöd de sig att manuellt lösa situationen om man vill boka en bonusresa just nu och behöver sina poäng.



Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan ge några extra eurobonus-poäng som kompensation när man väl gör sig omaket att ringa in och fråga. Det kan väl inte vara så många som gör det.



Kan tillägga att jag har Elite-kortet
 
StreetPhoto skrev:Jag ringde precis och de skyllde på att SAS IT gjort om. Jag frågade efter kompensation, men det ville de inte ge. Däremot erbjöd de sig att manuellt lösa situationen om man vill boka en bonusresa just nu och behöver sina poäng.Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan ge några extra eurobonus-poäng som kompensation när man väl gör sig omaket att ringa in och fråga. Det kan väl inte vara så många som gör det.Kan tillägga att jag har Elite-kortetKlicka för att utvidga...


Enligt mig tycker jag Amex sköter det snyggt. Visst, det är vanligt att Amex skyller på SAS och SAS på amex men när dom tom erbjuder att göra det manuellt ser jag inte varför man ska få kompensation.
 
blobloblo skrev:Enligt mig tycker jag Amex sköter det snyggt. Visst, det är vanligt att Amex skyller på SAS och SAS på amex men när dom tom erbjuder att göra det manuellt ser jag inte varför man ska få kompensation.Klicka för att utvidga...


Därför att poängen är försenade och för att jag behöver ringa till dem för att få reda på vad som händer.



Ett kort med 4000 kronors årsavgift är en premiumprodukt och då borde de vara generösa när tjänsten inte fungerar som den ska. Jag säger inte att de sköter sig osnyggt, men de håller inte premiumnivå.
 
Nu har inte jag ringt och bett om kompensation utan enbart frågat om när poängen kan tänkas dyka upp. De sa tidigare i veckan "senast fredag". Jag väntar på nästan 20k poäng.




StreetPhoto skrev:Därför att poängen är försenade och för att jag behöver ringa till dem för att få reda på vad som händer.Ett kort med 4000 kronors årsavgift är en premiumprodukt och då borde de vara generösa när tjänsten inte fungerar som den ska. Jag säger inte att de sköter sig osnyggt, men de håller inte premiumnivå.Klicka för att utvidga...


För det andra är det ju inte säkert att man ska boka resa för poängen heller. Det finns fler saker man kan nyttja poängen till trots att de flesta reser för dem. Såna här poängöverföringar ska bara fungera och med en premium-produkt så bör någon form av kompensation utgå.
 
Idag kom mina poäng (Autosweep 8/2). Jag ringde de förra veckan samt igår. Igår hade jag en lite skarpare ton varpå hon frågade om det var bråttom med poängen, "ja" sa jag då. Då skulle det prioriteras sade hon. Osäker på om det hade någon praktisk effekt eller inte dock.
 
StreetPhoto skrev:Jag ringde precis och de skyllde på att SAS IT gjort om. Jag frågade efter kompensation, men det ville de inte ge. Däremot erbjöd de sig att manuellt lösa situationen om man vill boka en bonusresa just nu och behöver sina poäng.Jag tycker det är lite konstigt att de inte kan ge några extra eurobonus-poäng som kompensation när man väl gör sig omaket att ringa in och fråga. Det kan väl inte vara så många som gör det.Kan tillägga att jag har Elite-kortetKlicka för att utvidga...
Det är ju inget som tvingar dig att ringa och fråga om poängen. De kommer in även om det verkar ta en vecka extra nu.

Om jag skulle få poäng för saker jag var tvungen att ringa om skulle jag ha massor av poäng.
 
Förstår inte alls denna hets med att få poängen överförda. De kommer när de kommer. Om det hänger på en dag för att kunna boka en bonusresa torde man kanske ha lite bättre framförhållning...fast det är kanske kränkande...
 
Svante skrev:Förstår inte alls denna hets med att få poängen överförda. De kommer när de kommer. Om det hänger på en dag för att kunna boka en bonusresa torde man kanske ha lite bättre framförhållning...fast det är kanske kränkande...Klicka för att utvidga...


Jag har fortfarande inte fått in några poäng. De är nu 20 dagar sena.
 
Back
Top