ekf skrev:Det är väl 49 platser på deras E145, så 20-25 eller så vid fullsatt plan. Åkte någon tur som var belagd till hälften, men förhållandet mellan passagerare till/från JKG/KSD var nog ungefär detsamma i alla fall...Klicka för att utvidga...
Alf skrev:Nu kanske det är dags att sluta med dessa tvivelaktiga luftaffärer. De kostar skjortan oavsett vilken verksamhet som går med vinst och subventionerar flygplatsen.Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:Men oj så mycket skäll stackars Stjärnkvist och co i kommunen kommer få..Klicka för att utvidga...
Fredde18 skrev:Det höll i alla fall nästan 3 år för Norrköping, längre än de typ 6 månader som olyckskorpar kraxade när linjen startade. Men surt ändå, har rest ett antal gånger och varit grymt smidigt.Kan ju fantisera om att Lufthansa själva vågar ta över trafiken, antal pax har ju gått stadigt upp...Men oj så mycket skäll stackars Stjärnkvist och co i kommunen kommer få..Klicka för att utvidga...
Jag har inte superbra koll men har haft för mig att SAABs huvudkontors placering varit en viktig faktor till bra kopplingar från och till Linköping.Alf skrev:Tråkigt bara att KLM inte hamnade i Norrköping. Norrköping har ju rent infrastrukturmässigt en bättre flygplats.Klicka för att utvidga...
ESGP skrev:Jag har inte superbra koll men har haft för mig att SAABs huvudkontors placering varit en viktig faktor till bra kopplingar från och till Linköping.Klicka för att utvidga...