Valley skrev:I grunden en enkel ekvation.Affärsdrivande företag satsar om det finns pengar att tjäna.Kommuner, som ex Karlstad, hävdar genom underliga undersökningar/utredningar att näringslivet kräver...., att näringslivet mister konkurrenskraft, att näringslivet kommet öka, och en massa mer.Utredningar som vad jag vet inte någonsin visats offentligt (köpta av ett AB där offentlighetsprincipen normalt inte råder)NWT drivit frågan juridiskt har jag för mig och fått avslag.Trots att Frankfurtlinjen varit död så lång tid verkar inte länets näringsliv påverkats.Och trots alla fina "utredningar/undersökningar" av Kommun om Frankfurtlinjen från hemmaplan, valde många av mina vänner Arlanda eller Gardermoen istället.Om det finns en samhällsekonomisk förlust är okänt.Inte sett en stavelse ännu.Och, hade det varit en så strålande business som kommunen säger. Då hade bolagen stått på kö.(Precis som med vårt CCC som snart kostat medborgarna en 200 miljoner. Vi nämner inte vindkraftparken (annat konto) )Norrköping som har Linköping några mil därifrån torde ha betydligt större problem.Ekonomiskt är det totalt vansinne med två flygplatser så nära.Samhällsekonomiskt ???? Får någon annan svara på.Som med hamnar. Alla skall ha en. (Näringslivet i Åmål dör utan en hamn. 2-3 anlöp på ett år varav 1 berodde på haveri)Klicka för att utvidga...