lago skrev:Simon, jag önskar dig en trevlig resa! Business hos Emirates är helt ok, men känslan med F är på en helt annan nivå. Hoppas bara att du inte får problem med de andra benen men underlaget för F torde vara bättre mot Australien och NZ. Avundas dig att komma till NZ. Har själv varit där 8 ggr, varav längsta period var två månader. Fantastiskt land som du kommer att njuta av!LarsKlicka för att utvidga...
Hej Simon,Jag har försökt kontakta dig både den 23 december samt idag.Såg att du varit i kontakt med våra agenter som arbetar på Contact Centre.Gällande din resa den 1 januari så kan vi boka om dig till en annan avgång om du vill resa i Första Klass.Om du däremot väljer att resa i business så utgår det kompensation för nedgradering som kommer att ges på flygplatsen.Skulle du vilja boka om så föreslår jag att du mailar det alternativet genom att svara på det här mailet.Men om du vill behålla det datum du var bokad på men resa i business så föreslår jag att du besöker vår biljettdisk på Arlanda samma dag som avresa.Om ändringen sker mer än 48h innan avresa och vi har en möjlighet att boka om så utgår kompensation i form av återbetalning av mellanskillnaden mellan Första och Businessklass.Har du några funderingar så är du välkommen att kontakta oss via e-post.Vill också passa på att önska dig ett fint avslut på 2013 och ett gott nytt år!Med vänliga hälsningarChristoffer FrimanCustomer Sales & Service Agent | SwedenKlicka för att utvidga...
Ring Expressen och gråt ut Simon, EK gör säkert en pudel ( detta inlägg skall försöka vara ett skämt)simon_says91 skrev:Fick detta för 15 min sen. Har inte fått något mail eller telefonsamtal från dem den 23 så....Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Ring Expressen och gråt ut Simon, EK gör säkert en pudel ( detta inlägg skall försöka vara ett skämt)Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Jo de kommer bli en lång o otroligt häftig resa. Har satt upp en plan på hur dokumentering ska ske och kommer starta en ny tråd. Liverapport, delreserapport o massa bilder. Fortsättning följer.....Klicka för att utvidga...
flying skrev:Simon ha en underbar resa och aterkom garna med massor av bilder och synpunkter! Och utmana garna mina utalanden om att EK F A380 ar en turistfalla jamfort med deras 777ERKlicka för att utvidga...
Jag skulle checka in på flygplatsen... tänker att då har du möjlighet att "prata/gråta ut hos någon"simon_says91 skrev:Det ska jag absolut jämföra o tycka till. En snabb fråga bara, ska jag göra online check in eller vänta tills jag kommer till flygplatsen? Tänker ersättningsmässigt....Klicka för att utvidga...
Dear Mr Sjoberg,Thank you for contacting Emirates.We have observed that you were contacted by the Retail office in Sweden regarding rebooking or compensationYou were also informed of the option to rebook free of charge or to use the ticket with the changes and get fare difference refunded,Further on you were*advised at the airport to make the refund application online or contactcustomer.affairs@emirates.com.Should you need further information or assistance, please contact us and we will be pleased to assist.Sincerely,Samantha FernandesCustomer Sales and Service RepresentativeEmirates AirlineKlicka för att utvidga...
nota bene skrev:Tja, fare difference beror ju lite på hur de räknar? Är det klarlagt på något sätt?I och med att du visste om ändringen mer än 14 dagar innan så blir det väl i princip omöjligt att hävda 261/2004, så fare difference (förutsatt rimlig sådan, vad vet jag 5-10k beroende hur fare är konstruerad) är ju en rimlig ekonomisk återbetalning för det de levererade, men det ersätter ju inte alls något i form av besvikelse eller straff för att de inte levererar vad de säljer och därför skulle jag i alla fall försöka påpeka detta och kräva något för att kompensera deras leveransproblem.Flygbolagen brukar vara mer medgörliga med t.ex. uppgraderingsvouchers och miles eftersom det inte 'kostar' något (i.e. ingen påverkan på cash flow). En idé kan vara t.ex. två uppgraderingsvouchers så att du kan uppgradera ett leg från Y till F någon gång i framtiden.Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Jag fick vetenskap om detta den 20 dec alltså mindre än 14 dagar innan.Klicka för att utvidga...
Håller med att detta har inget med situationen att göra, även om det ju var en nice 'soft compensation for the hassle'.Sen gör de ju ingen roll om pursern tillåter min vän att tre timmar åka framme i första klass. Min vän fick inget mer än sitta där o ett glas champagne. Det här mailet svarade dom aldrig på något egentligen och med tanke på den information som dem ger är vilseledande när de säger att flygplatsen ska betala ut kompensation o sen hänvisar dem tillbaka till custoumer affairs. Ja o min vän reser på olika bokningar så dem kan inte hävda de som en kompensation alls utan de ät Goodwill.Klicka för att utvidga...
Äh man får väl ta de vidare till ARN då för att få 4-5 tusen i kompensation ser jag inte som en deal när dem tjänar massor på att byta plan på grund av att dem överbokat Y.Klicka för att utvidga...
simon_says91 skrev:Som de ser ut nu har erbjudit mig 75% refund enligt 261/2004. Dock enbart för den sectorn vilket gör att jag får tillbaka knappa 3000 kr. Dem erbjuder mig inga vouchers eller något. De här börjar bli löjligt känns de som. Finns de någon som kan tolka reglerna för enligt dem ska jag enbart få för sektorn o de jag betalade för sektorn. Men bör de inte vara vad en vanlig biljett kostar för den sektorn i så fall eller är de inte hela biljettpriset?Klicka för att utvidga...
taxvalp skrev:"75 procent av passagerarens biljettkostnad" står det ordagrant i EU-förordningen och de har uppenbarligen gjort en egen, för dem mycket fördelaktig, tolkning av det. Hittar vid en mycket snabb sökning inga rättsfall som bringar mer klarhet i frågan,Ge dem max en chans till, sedan skriver du till ARN så får vi se om det är ett bolag i första klass eller ej...Klicka för att utvidga...