palmen skrev:Sitter lite i samma sits, 25k kvar till lifetime gold.Nu har väl inget publicerats officiellt ännu om vad som gäller med detta, så man får ju se vad de säger. Har varit Platinum sedan 2019 och har 5 avklarade år i dagsläget.Klicka för att utvidga...
Ingen aning, men vet att jag varit Platinum sedan 2019FFlash skrev:Var ser man avklarade statusåren? Hittar inteKlicka för att utvidga...
Har du tagit det på nätter eller poäng?palmen skrev:Har varit Platinum sedan 2019 och har 5 avklarade år i dagsläget.Klicka för att utvidga...
Både och tror jag. Alltid klarat på antalet nätter, vilket ofta leder till att man också klarar poängen.henke12 skrev:Har du tagit det på nätter eller poäng?Klicka för att utvidga...
Skulle inte vara helt säker på det. De är otroligt fyrkantiga när det gäller att hålla sig till "regler" och annat och de har aldrig varit flexibla när jag behövt hjälp.Lollet skrev:Jag vill tro att Strawberry inte kommer strunta i dom som är nära Lifetime. Hellre fria än fälla känns som rätt strategi mot sina trogna kunder. Sen kommer det alltid finnas dom som har otur och hamnar på fel sida om marginalen om man väljer att godkänna de som är X procent ifrån lifetime.Klicka för att utvidga...
hco skrev:Rimligt att tro att det blir mer likt Norwegians Cashpoints (vilket redan noterats i tråden), iom:"Spenn will be led by Christoffer Sundby, former Chief Marketing & Customer Officer at Norwegian."Om dom på något sätt får in en partner där jag kan boka hotell utanför Norden vore det fint. Men inga låga odds på det känns det som.Klicka för att utvidga...
Klart det är svårt att vara säker på en sån sak. Men nu talar vi ändå om hundratals/tusentals väldigt lönsamma medlemmar som kan lacka ur och dra någon annanstans om man gör bort sig helt med lifetime.palmen skrev:Skulle inte vara helt säker på det. De är otroligt fyrkantiga när det gäller att hålla sig till "regler" och annat och de har aldrig varit flexibla när jag behövt hjälp.Men man kan ju hoppas, att ändra med drygt 5 veckors "heads up" är inte snyggt när det är såhär stora förändringar. Lufthansa förvarnade ju tex över ett år i förväg när de ändrade sitt program.Klicka för att utvidga...
Min magkänsla pekar tyvärr åt samma håll.bvs skrev:Skulle inte förvåna mig om upplevelsen blir som att köpa prylar för poäng i eurobonusshoppen, dvs ganska värdelös.Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Spenn-andeKlicka för att utvidga...
M.K skrev:Allt för doktorn och fattar stressen så nära målet.Jag kan hjälpa Dig alltså. Det kostar Dig en slant med 90k då jag måste spenda en del miles men inga problem. Bara återkom på PM eller maila, flyger mycket idag, om du behöver hjälp så ordnar vi detta 100%Klicka för att utvidga...
intuition skrev:Det går att växla avios till jordgubbe-poäng. Kursen är 2:1 hoshttps://www.finnairshop.com/en/strawberryProblemet där är att de är sjukt långsamma. Kan ta en månad enligt T&C. Jag gjorde detta för många år sedan och om jag minns rätt tog det i stort sett 30 dagar den gången. Vet ej om det förbättrats.Klicka för att utvidga...
Hoppas att du når framgång.Doctor-X skrev:Medlemsvillkoren är publicerade på deras hemsida nu (även om det är lite dolt). La ett mail till Platinum-mailen igår där jag uttryckte mitt missnöje kring sättet de kommunicerat ut ganska väsentliga ändringar i bonusmedlemsprogrammet och att de väljer att ta bort lifetime-progress via poäng. Att ge ca 1 månads heads up känns inte riktigt ok. Leder säkert inte någonstans, men som torgen lojal kund till NCC/Strawberry sedan många år tillbaka ville jag uttrycka mina åsikter.Känns som att sedan bytet till Strawberry från NCC har man ständigt satsat på att locka in nya kunder med diverse kampanjer (nätter x2, etc) eller förlänga status för de om inte klarat att uppnå den på egen hand, medans man inte gett något nämnvärt till de mest lojala och högspenderande.Klicka för att utvidga...
1.13. Strawberry förbehåller sig rätten att, utan föregående varsel till var enskild medlem, ändra medlemsvillkoren. Sådana ändringar publiceras på hemsidan och träder i kraft 14 dagar efter publicering på hemsidan om inte annat anges. Medlem ansvarar själv för att hålla sig uppdaterad i förhållande till eventuella ändringar av villkoren.Klicka för att utvidga...
5.1.3 Medlem i Strawberry kan nyttja Spenn som hel eller delbetalning vid bokning av rum på specifik priskod.Klicka för att utvidga...