Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

intuition skrev:Hur läser ni detta villkoret?Jag tänkte nämligen först att detta nya cashpoints systemet skulle betyda den fördelen att man skulle kunna ta ut awards på vilket rum som helst, inkl sviter. I dag är award begränsat till standard rum och ofta (men inte alltid) tex superior. Sedan får man hoppas på uppgradering.Jag tänkte alltså att nu skulle man kunna boka vilket ledigt rum som helst och betala med spenn, även om det säkert är en dålig affär för dyra rum. Men när jag läser "... på specifik priskod" antar jag att de kommer att fortsätta ha kapacitets-kontroll på bonusnätter och det kommer att kunna styra det till sämsta-möjliga-rum om de vill?Tråkigt i så fall, jag såg en lite positiv nyhet där annars.Klicka för att utvidga...
Det kanske kan öppna upp sig fler rum än nu (positiv tolkning) men de önskar exkludera vissa, tex sviter? Därav formuleringen.



Eller så blir det mycket begränsat, även på andra normala rum (negativ tolkning).
 
För den som vill läsa dessa nya medlemsvillkor så finns de publicerade på hemsidan på detta ställe





Medlemsvillkor för Strawberry | Strawberry

Här kan du läsa de kompletta villkoren för medlemmar i vårt lojalitetsprogram.


favicon.ico


www.strawberry.se






Det är häpnadsväckande hur dåligt de informerar om detta och tror att folk kommer bli nöjda med desa förändringar och att 14 dagar är "god tid" när hela sättet att tjäna poäng förändras och det blir ny valuta och alla gamla poäng kommer försvinna om man själv inte letar upp att ändringarna har skett.
 
Doctor-X skrev:Medlemsvillkoren är publicerade på deras hemsida nu (även om det är lite dolt). La ett mail till Platinum-mailen igår där jag uttryckte mitt missnöje kring sättet de kommunicerat ut ganska väsentliga ändringar i bonusmedlemsprogrammet och att de väljer att ta bort lifetime-progress via poäng. Att ge ca 1 månads heads up känns inte riktigt ok. Leder säkert inte någonstans, men som torgen lojal kund till NCC/Strawberry sedan många år tillbaka ville jag uttrycka mina åsikter.Känns som att sedan bytet till Strawberry från NCC har man ständigt satsat på att locka in nya kunder med diverse kampanjer (nätter x2, etc) eller förlänga status för de om inte klarat att uppnå den på egen hand, medans man inte gett något nämnvärt till de mest lojala och högspenderande.Klicka för att utvidga...


img_6153-jpeg.158014
 
palmen skrev:Låter ju bra att de ska komma på en lösning, men frågan är hur mycker det där är värt.Intjäningen i spenn är ju lägre än poängen i dagsläget, så det går inte att jämföra nya valutan med den gamla.Hur ska de se att du kommit upp i 1M poäng när man slutat tjäna in dessa poäng om 5 veckor?Klicka för att utvidga...


Det är väl bättre än inget, men man ska nog inte ropa hej förens det är löst. Ingen aning hur de ska hålla koll på det när intjäningsmodellen förändras, ska ställa den frågan tillbaka.



För mig då som är 90.000p ifrån så skulle man givetvis kunna räkna det i rena kronor eftersom man idag får 1p/kr för vad bokningen kostar om man räknar bort bonusar. Så dvs när jag spenderat 90.000kr (får väl spara kvitto) mailar man in det och sedan får de väl manuellt ändra till lifetime platinum - det skulle kunna vara en modell jag accepterar och det skulle vara görbart inom 12mån.
 
Doctor-X skrev:Det är väl bättre än inget, men man ska nog inte ropa hej förens det är löst. Ingen aning hur de ska hålla koll på det när intjäningsmodellen förändras, ska ställa den frågan tillbaka.För mig då som är 90.000p ifrån så skulle man givetvis kunna räkna det i rena kronor eftersom man idag får 1p för vad vikingen kostar om man räknar bort bonusar. Så dvs när jag spenderat 90.000kr (får väl spara kvitto) mailar man in det och sedan får de väl manuellt ändra till lifetime platinum - det skulle kunna vara en modell jag accepterar och det skulle vara görbart inom 12mån.Klicka för att utvidga...
Ja det är ju ett alternativ, även om det en bokning på 1000 kronor på deras hotell ger mer än 1000 poäng i dagsläget.



Ser dock en fördel här med nya systemet. De som kvalificerat till Platinum på nätter med minimalt spend och kan fortsätta göra det kommer nå Lifetime Platinum snabbare nu än med det gamla systemet. Men det är väl det enda positiva...
 
Fick svar från feedback-mailen nu också:


Stort tack för din feedback!Det stämmer att det kommer göras om en del från den 19 november, däremot så är inte allt klart ännu.Bonuspoäng kommer att försvinna men lifetime kommer fortsatt att vara kvar men göras om, dock då inget är klart ännu så har jag svårt att svara på hur det kommer se ut men jag skulle rekommendera dig att ha lite utkik för när vi lanserar de nya villkoren och kontakta oss då.De kommer kunna användas precis som du kan använda dina poäng idag, på bonusrum och detta är hela vägen fram till den 31/12 2025, skulle man inte hinna ta ut sina bonuspoäng så kan man alltid göra om dem till presentkort på belopp. Om de kommer gå att konvertera till Spenn sen är dessvärre inget som är klart ännu och därav inget jag kan svara på ännu.Vi tar självklart med oss denna feedback och vårt loyalty-team kommer också ta del av den.Önskar dig en fortsatt fin måndag!Med vänliga hälsningarSophieStrawberryKundserviceKlicka för att utvidga...


Väldigt underledigt att de ändå nu har publicerat villkorsändringarna, men hävdar att allt inte är klart. Tycker inte heller att detta svar ger samma lätt positiva känsla som det det från platinummailen, att de kommer erbjuda någon övergångsregel. Jag vill precis som @palmen se det svart på vitt och vet exakt vad som gäller och vad jag behöver göra för att ev. nå lifetime platinum.
 
Doctor-X skrev:Fick svar från feedback-mailen nu också:Väldigt underledigt att de ändå nu har publicerat villkorsändringarna, men hävdar att allt inte är klart. Tycker inte heller att detta svar ger samma lätt positiva känsla som det det från platinummailen, att de kommer erbjuda någon övergångsregel. Jag vill precis som@palmense det svart på vitt och vet exakt vad som gäller och vad jag behöver göra för att ev. nå lifetime platinum.Klicka för att utvidga...
Nyss kom ett mail där de berättade om ändringarna och massa länkar. Väldigt konstigt att de går ut med så stora ändringar om allt inte är klart.



Folk har ju klagat rätt mycket på sas och de 6 månader framförhållning man flick där. Känns inte som Strawberry direkt trumfar det i dagsläget, återstår att se vad det kommer ut av detta och hur de kommer hantera dessa kantbollar som nu dykt upp.

Än så länge har de inte presenterat något som är positivt, mer än att för en väldigt liten kundgrupp går det snabbare att bli Lifetime Platinum nu.
 
Kundtjänst kommenterar ännu icke publicerade ändringar...?



Guld i nordiska mästerskapen i dålig kommunikation kring ändrade medlemsvillkor i hotellbranschen trodde jag skulle gå till Scandic, men nu får jag nog ändra mig //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji28.png
 
palmen skrev:Än så länge har de inte presenterat något som är positivt, mer än att för en väldigt liten kundgrupp går det snabbare att bli Lifetime Platinum nu.Klicka för att utvidga...
Och en kundgrupp som får det snabbare till lifetime gold!



Det andra som väl är positivt för en del är att du kommer kunna tjäna in poängen på strawberry och spendera dem på Norwegian. Tänk tex de som harvar motorväg och inrikes hotell i tjänsten hela året, som nu kan kvittera ut ett semesterflyg till Spanien.
 
Om nu reward nätter skulle börjas räknas mot status, kanske det inte blir så stor skillnad ändå? Jag har inte lusläst villkoren än, finns det någon indikation på det? Annars är ju speciellt kommande året där vi blir ’tvungen’ att brinna poäng snabbt samtidigt som mam kanske önskar återkvalificera en utmaning.
 
palmen skrev:Nyss kom ett mail där de berättade om ändringarna och massa länkar.Klicka för att utvidga...
Har du fått ett mail idag med info?



Jag har inte sett något mail här. Såg det ut som ett vanligt mail till alla medlemmar eller verkade det vara riktat bara till Platinum?
 
Kommer båda bolagens produkter räknas lika mot status, dvs en natt=en flygning, så går det ju snabbare att nå nivån.
 
hco skrev:Har du fått ett mail idag med info?Jag har inte sett något mail här. Såg det ut som ett vanligt mail till alla medlemmar eller verkade det vara riktat bara till Platinum?Klicka för att utvidga...
Det stod så här i slutet av mailet, så det dyker säkert upp för dig snart:



"På grund av tekniska begränsningar från vår sida kommer inte alla medlemmar att få detta mejl samtidigt."
 
Vid incheckning idag i Växjö så blev jag upplyst av receptionisten att jag borde använda mina poäng för den 19/11 så kommer de försvinna eftersom jag var Lifetime Platinum och borde ha en hel del poäng...

Jag sa att är du verkligen säker på det?

- Japp, jag har gått kurs på den nya appen sa hon då...

Ok, men jag har typ 400`poäng, hur tänker du att jag ska använda dem innan 19/11?

- Ok, kanske det var i december som det skulle försvinna, jag får kolla upp det..

Hon har ännu inte återkommit så får väl se vad det blir av mina poäng.



Jag kommer bli sur om det inte blir en rimlig växling.
 


Inspirerad av @Doctor-X skev jag till Guld-supporten. Fick ett mer generiskt svar.



"Tack för att du delar dina tankar med oss. Vi förstår att förändringarna i reglerna för Lifetime Gold kan vara frustrerande, särskilt för våra trogna medlemmar.



Tyvärr kan vi inte ge mer information om de nya villkoren vid detta tillfälle, annet enn hva som står i villkoren på hemsidan. Vi arbetar aktivt för att få fram tydligare detaljer och vi lovar att kommunicera mer information så snart den blir tillgänglig.



Tack för ditt tålamod och förståelse under denna tid. Vi uppskattar verkligen din lojalitet mot Strawberry."




Kanske skulle ha väntat till nästa vecka och mailat Platinum-supporten istället!
 
Kan ju åberöra vad som helst, korsande förmåner mellan programmen, eller enbart mindre förändring i någon form - kräver ju samma typ av formulering oavsett hur liten/stor förändringen är.



Men ändå aningen intressant att denna har en egen rubrik:



Medlemsvillkor som gäller från 19 november

Nya förmåner gäller från 19 november och kommer uppdateras inom de kommande veckorna.”

__________



Blir klart intressant att följa oavsett.
 
Det måste väl fortfarande gå att få poäng då man betalar med mastercard, alltså hotellnotan och restauranger.

Det är flera gånger jag har valt att äta på en jordgubbsrestaurang för poängen, det gäller särskilt när det är trippelkampanj!
 
Jag mailade också kundservice om att jag som är platinum nu inte är långt ifrån LifeTime Gold. Svaret nedan:



Hej xxxxx,



Tack för ditt mejl.



Du får gärna kontakta oss när du närmar dig LifeTime så ska vi se på det.



Ha en fin dag!





Vi önskar att bli bättre och vill gärna att du hjälper oss!

Betygsätt hur du upplevde kontakten med oss genom att välja mellan alternativen nedan:




Med vänliga hälsningar/Kind regards



Customer Interaction Center

Tlf.: + 46 (0)771 666 700

http://www.strawberry.se
 
Back
Top