unicornone
New member
Tänkte inte på förvirringsmöjligheten med danska slantar heller när jag skrev..FFS skrev:Så långt tänkte jag inte. Bäst att inte gå in på valutakurser ocksåKlicka för att utvidga...
Tänkte inte på förvirringsmöjligheten med danska slantar heller när jag skrev..FFS skrev:Så långt tänkte jag inte. Bäst att inte gå in på valutakurser ocksåKlicka för att utvidga...
Surt med madforgiftning, men godt resten af familien havde en god tur.Random_walk skrev:Jaha, då har man provflygit Erik Viking i monkey class. Turen spenderades till 80 % i på toaletten pga akut matförgiftning(inte från SAS). Jag kan meddela att dessa har inte renoverats;-) Frugan och ungarna gillade däremot stolar och underhållningssystem på rad 41. Jag återkommer med recension av business class inom en snar framtid....Klicka för att utvidga...
Random_walk skrev:Jaha, då har man provflygit Erik Viking i monkey class. Turen spenderades till 80 % i på toaletten pga akut matförgiftning(inte från SAS). Jag kan meddela att dessa har inte renoverats;-)Klicka för att utvidga...
Random_walk skrev:Turen spenderades till 80 % i på toaletten pga akut matförgiftning(inte från SAS). Jag kan meddela att dessa har inte renoverats;-)Klicka för att utvidga...
Toaletterna i business class har i alla fall renoverats, de har en helt ny färgsättning. Jag var själv inne och tittade. Låter märkligt om de inte tagit toaletterna i economy class samtidigt. De var inte dåligt städade bara?Agö skrev:Varför har man inte renoverat toaletterna? Låter ju märkligt och en löjlig besparing i sammanhanget.Klicka för att utvidga...
Malu skrev:Men vad är det här? Nästa A330 till ombyggnad, LH-RKH, står kvar i Chicago fortfarande enligt Flightradar...LN-RKH - SAS - Aircraft info and flight history - Flightradar24Edit: Hittade orsaken efter en snabb googling:http://borsen.dk/nyheder/virksomheder/artikel/1/299743/dyrt_motorhavari_for_sas_i_chicago.html#ixzz3SCpVYqgUEt SAS-langdistancefly har siden søndag været strandet i O’Hare-lufthavnen i Chicago med en beskadiget motor, skriver branchesitet check-in.dk.Foruden en kostbar motorudskiftning koster det dyrt i ventepenge i Zürich, næste destination for den pågældende Airbus A330, som skal opgraderes med helt ny kabine.Klicka för att utvidga...
Sture Viking skrev:En kraftig försämring i Plus stolarna är att nu endast första raden har benstöd, de andra raderna har fotstöd vilket är ett skämt. Riktigt synd jag gillade verkligen gamla SAS plus på long haul där alla hade benstöd och tyckte det var ett mycket prisvärt alternativ.Klicka för att utvidga...
Håller med dom gamla va ingen höjdare, nu är jag väldigt lång (200 cm). Frugan använde dom alltid (hon är typ 170 cm)Henrico skrev:Har förvisso inte provat de nya stolarna, men för mig som är relativt lång (187 cm) var benstödet i de gamla stolarna helt oanvändbart då mina ben inte ens nuddade stödet och fotstödet satt alldeles för långt upp för att vara användbart.Klicka för att utvidga...
Har för mig att jag läst att de hoppas på att hinna med 1 A340 innan sommaren och sedan 3 efter sommaren.jumbooze skrev:Min undran är när de ska börja med A340 för jag har såväl SFO som NRT på flygrutterna i C och då skulle jag gärna se lite fräschare kabinKlicka för att utvidga...
Det är ju åtminstone två A330 kvar (utöver kärran som står i Zürich nu) innan det är dags att ta itu med A340 så det lär ta ett tag och sommaren känns ju rätt angelägen att ha kärrorna i drift.jumbooze skrev:Min undran är när de ska börja med A340 för jag har såväl SFO som NRT på flygrutterna i C och då skulle jag gärna se lite fräschare kabinKlicka för att utvidga...
Då kommer ju nästa fråga, skall boka en resa hem från USA 17 september, vågar man ta via Chicago eller skall man ta det "safe" via NYC? Vill ju gärna ha den nya kabinen.palmen skrev:Har för mig att jag läst att de hoppas på att hinna med 1 A340 innan sommaren och sedan 3 efter sommaren.Klicka för att utvidga...
Johan Hbg skrev:Då kommer ju nästa fråga, skall boka en resa hem från USA 17 september, vågar man ta via Chicago eller skall man ta det "safe" via NYC? Vill ju gärna ha den nya kabinen.Klicka för att utvidga...
Filip skrev:Jag förväntar mig kunna åka ARN-ORD med nya inredningen i juni och juli så september skall väl knappast vara något problem.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Och om den förväntningen inte slår in..?Klicka för att utvidga...
Vad baserar du den förhoppningen på? Hade för mig A340 skulle göras om sist. Finns kanske ett renoveringsschema jag missat.Filip skrev:Jag förväntar mig kunna åka ARN-ORD med nya inredningen i juni och juli så september skall väl knappast vara något problem.Klicka för att utvidga...
Dessutom så skall inte samtliga A340 uppgraderas då några kommer ersättas av helt nya flygplan.Johan Hbg skrev:Vad baserar du den förhoppningen på? Hade för mig A340 skulle göras om sist. Finns kanske ett renoveringsschema jag missat.Klicka för att utvidga...
Johan Hbg skrev:Vad baserar du den förhoppningen på? Hade för mig A340 skulle göras om sist. Finns kanske ett renoveringsschema jag missat.Klicka för att utvidga...