kerran1980
New member
Jag gissar att SAS kommande linje SVG-IAH främst är riktad mot passagerare som påbörjar och avslutar resan i Stavanger respektive Houston och att dessa passagerare har arbetsgivare som betalar flygbiljetten.
mha321 skrev:Går dock bra att boka med "max tillgänglighet" awards med Diamond rabattenDäremot finns inte business saver som sådan award utan endast normal business. 154000 poäng och 818kr från Stockholm (men då tjänar man drygt 27000 poäng också)Klicka för att utvidga...
ante_77 skrev:Stockholm-Stavanger-Houston?Klicka för att utvidga...
Ja, kan se der kom et andre for meget, sammenligningen gik på SAS TATL. Ingen tvivl om det er meget dyrere end andre slelskaber og også for dyrt ift. At spare 30 min...A380*G skrev:Det är mycket mer än andra. Turkish har för ca 18500 DKK, British Airways för ca 21500 DKK och Lufthansa för ca 23500 DKK.Klicka för att utvidga...
Christian R skrev:Ja, kan se der kom et andre for meget, sammenligningen gik på SAS TATL. Ingen tvivl om det er meget dyrere end andre slelskaber og også for dyrt ift. At spare 30 min...Klicka för att utvidga...
Var bokade du denna resa?NotRyan skrev:Jag råkade boka in mig ARN-CPH-SVG-IAH den 20 augusti med retur den 24 augusti IAH-SVG-OSL-ARNMvh/NotRyanKlicka för att utvidga...
011430121 skrev:Var bokade du denna resa?Klicka för att utvidga...
Flood skrev:Så, då har man fallit för frestelsen och bokat sig en Houston-sväng (GOT-CPH-SVG-IAH). Det gick alltså fint att boka även från Göteborg och just nu i alla fall finns det business saver-biljetter att hitta. Så, 140k poäng och 933 SEK för en "Any seat award" som utdraget säger, men som också bör ge mig 24,6k nivåpoäng tillbaka. Prisvärt! 34 700 SEK hade den kostat för rena pengar.Frågan är vilka stolar man skall välja? Har tagit 2C dit och 2A hem (rad 1 var upptagen).NotRyanfår rapportera i augusti!Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Rad 6 är nödutgång, så lite mer space....Boeing 737-700 (44C) | PrivatAir | Global leader in business aviationKlicka för att utvidga...
Flood skrev:Funderade på den. Undrar om serveringen går framifrån och bak eller från båda håll? Iofs inte så många rader att vänta på i vilket fall...Klicka för att utvidga...
Ser fram emot rapport om resan!NotRyan skrev:Det får du veta när jag landat i Houston den 20 augustiKlicka för att utvidga...
Aurora skrev:Your Fast Track to EuroBonus Gold or Diamond status - SASKlicka för att utvidga...