747-8 ska få nya kabinen ink. first class. Carsten Spohr berättade att dem ska behålla 747 för lång tid framöver på den sista 747-rollouten, en bra bit in på 30-talet.SimonXYZ skrev:Ska bli kul att prova i business! Jag har aldrig bokat LH revenue business då deras säten har sett så dåliga ut - samma sak när det gäller LX och OS. När det gäller OS fick jag dessutom mina farhågor bekräftade när jag flög med dem i januari på bonusbiljett. Det har blivit mest SAS, SIA, ANA och Thai revenue.@Taggenman får nog tyvärr t.o.m. räkna det som 3 säten. Det ska bli intressant att se hur de ska prissätta det där dubbelsätet.Tidigare har det varit möjligt att boka revenue first till överkomligt pris med 2-4-1-kampanj. Vi får se hur det utvecklar sig... Det verkar som att 747-8 inte kommer att få dessa nya säten, så det kanske fortfarande kommer att finnas möjligheter för oss vanliga dödliga.Klicka för att utvidga...
Otroligt att det gått 6h och ingen besserwisser har varit framme och påpekat att alla som har ett Eurobonuskonto är lifetime "EBB"?sembl skrev:Ser framemot att testa stolen med en klassisk revenue biljett då jag är Lifetime EBB och flyger Star kanske 1 gång per normalt. Senast var Swiss F till JNB förra Maj vilket var helt outstanding.Det gäller bara att pricka in 241 rean.Klicka för att utvidga...
Vi kan nog utgå ifrån att mängden F awards med nya kabinen som eurobonus kan boka kommer vara så nära noll man kan komma, allt annat skulle vara en bonus.oneM skrev:Undra hur det blir när Lufthansa släpper bonusplatser till denna nya kabin i First? Jag tänker det som är parsätet för jag förstår ju att dom snyggt kan få in när man söker revenue om man söker 2 Pax i First att dom då kan erbjuda det, men för bonusbiljetter måste det ju bli betydligt knepigare tänker jag? (Funkar ju såklart endast om det finns 2x F Awards tillgängliga) men jag tror nog ni kan förstå hur jag tänker.Klicka för att utvidga...
Oj, grisar har fått vingar! Hur länge tog det? 7-8 år?infosky skrev:Nu verkar det nära, i Maj 2024 blir premiär mellan MUC och YVR (Vancouver):https://business.lufthansagroup.com/de/en/allegris/intermediaries-entry-into-serviceKlicka för att utvidga...
Lyckats knipa en plats från Toronto till Munchen i slutet av juli =) Ska bli kul att prova!Fred Flintstone skrev:Är det någon som lyckats boka Allegris business än så länge? Jag såg att det finns platser nästa vår på LH476 Munchen-Vancouver som vad jag förstår ska vara Allegris. Dock visar Awardfares seatmap funktion Lufthansas gamla business...Klicka för att utvidga...
Är alla säten tillgängliga för Eurobonuskunder?gneken skrev:Lyckats knipa en plats från Toronto till Munchen i slutet av juli =) Ska bli kul att prova!Klicka för att utvidga...
Ja, såg ut som att jag kunde välja alla platser av de tillgängliga, dvs inte bara classic säten. Tog själv plats 7A då jag reser solo. Alla platser på rad 1 var tagna eller inte valbara.Fred Flintstone skrev:Är alla säten tillgängliga för Eurobonuskunder?Klicka för att utvidga...
Hade bytt det utan att blinkagneken skrev:Kanske har möjlighet att prova allegris på vägen till Toronto också. Frågan är om det är värt att byta B767 med austrian i Business som går till YUL + A330 med AC till YYZ mot A350 Allegris till YYZ från MUC?Klicka för att utvidga...
Kommer tyvärr inte kunna prova detta då det ser ut som ett av planen med allegris står stilla på marken och det har blivit equipment swap enligt seat map. Trist, det va ju resans höjdpunkt att få prova Allegris BC.gneken skrev:Lyckats knipa en plats från Toronto till Munchen i slutet av juli =) Ska bli kul att prova!Klicka för att utvidga...