Glenn123 skrev:Jag gillar intervjun med en kabinanställd I Aftonbladet "Vad vi hoppas är att folk ska förstå att glamouren är som bortblåst."Finns nog stor besvikelse bland de gamla gardet som inte kan leva jet set liv längre.Klicka för att utvidga...
miramax skrev:Det stämmer. Dock har det nämnts att det kan vara möjligt rent hypotetiskt att facket tar ut alla piloter till stöd. Detta har inte kommit från någon pressrelease eller liknande utan som svar till journalist.Det ska nog väldigt mycket till innan något sådant ens övervägs.Klicka för att utvidga...
Peter Allen skrev:I still Call Australia HomeI've been to cities that never close downFrom New York to Rio and old London townBut no matter how farOr how wide I roamI still call Australia homeI'm always travelin'And I love bein' freeSo I keep leavin' the sun and the seaBut my heart lies waiting over the foamI still call Australia homeAll the sons and daughters spinning 'round the worldAway from their families and friendsAh, but as the world gets older and colderIt's good to know where your journey endsAnd someday we'll all be together once moreWhen all the ships come back to the shoreThen I realize something I've always knownI still call Australia homeNo matter how farOr how wide I roamI still call Australia homeKlicka för att utvidga...
The Chaser skrev:I've been to cities that never close downFrom New York to Rio and old London townBut no matter how far our offshore jobs goThe share price is sure to grow.Goodbye Australia, we're moving abroadReplacing Neil Perry with a chef from LahoreAnd the inflight entertainment will be in MandarinMore Kung Fu and less Kath and KimAll the Qantas workers fearful for their jobsPlease head to the Centrelink linesBut after the takeover, you're overNow only foreign girls can shag Ralph FiennesAnd someday this choir will be outsourced tooAnd Qantas will be called the Asian KangarooAnd we'll thank the cheap labour when our profits have grownI still call AustraliaI still call AustraliaI still call Australia 51% home.Klicka för att utvidga...
jlarsson skrev:Hoppas att SAS skickar faktura på förlorad inkomst till fackförbundet då det var en olaglig strejk.Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:SAS flyttar mer över till Cimber.......det skall bli intressant och se vad som händer efter 31 mars när piloternas avtal går ut.......SAS: Mere flyttes over i Cimber | Nyheder | DRKlicka för att utvidga...
Carl skrev:Det står oxå (dn.se har jag för mig) att ledningen lagt detta bakom sig och då tolkar jag det som att det inte kommer bli något efterspel så som uppsägning av de som olagligen strejkat.Tror att man inte vågar helt enkelt.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Precis vad jag sa tidigare, mesig ledning kommer inte att hända någonting, och det vet ju danskarnaså har det ju varit i flera decennier.Klicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Det är väl inte klart ännu? Fortfarande är väl 27 personer avstängda,SAS-anställda avstängda efter konflikt | Västerbottens-KurirenKlicka för att utvidga...
SAS404 skrev:@Homerspntant känns det som att rätt mycket har hänt inom SAS sen 2007, vi får väl se vad som händer.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Men inte hos motparten, det var ju Esposito som styrde 2007 ocksåKlicka för att utvidga...
SAS404 skrev:Förhoppningsvis möter han ett helt annat motstånd idag.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Her er e-mailen fra SAS til de kabineansatte |Synd att vi inte slog vad om sakenKlicka för att utvidga...
fcx skrev:Min tolkning av brevet är "Utredningen nedlagd i brist på bevis". Jag kan för lite om Dansk arbetsrätt, men om man skulle säga upp någon i Sverige på dessa grunder så skulle SAS bli fällda i Arbetsdomstolen så att det sjunger om det.Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Her er e-mailen fra SAS til de kabineansatte |Synd att vi inte slog vad om sakenKlicka för att utvidga...