Plusgrade: Rapportera dina bud

henke12 skrev:Ingen lounge för plus på LHRKlicka för att utvidga...
Oh fan, när förlorade man tillträde till LH-loungen? Måste erkänna att jag endast flugit BA post pandemi.

Edit. Får man inte tillträde till LH-lounges i FRA/MUC heller när man flyger SAS Plus?

Sträcka: ARN - EWR

Datum: 2022-12-15

Från kabinklass: GO

Till kabinklass: PLUS

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1500kr

Bid strength: Lägsta

Eurobonusstatus: Guld

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 1 vecka

Gick uppgradering igenom: Ja - 24 timmar innan

Sträcka: EWR - ARN

Datum: 2022-12-18

Från kabinklass: Go

Till kabinklass: Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 1500kr

Bid strength: Lägsta

Eurobonusstatus: Guld

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2 veckor

Gick uppgradering igenom: Ja - 24 timmar innan

Sträcka: ARN-LHR

Datum: 18-12-2022

Till kabinklass: Plus

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 720 SEK

Bid strength: Medium

Eurobonusstatus: EBS

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 15 dagar

Gick uppgradering igenom: Ja, 24h innan

Första uppgraderingen - undrar nu om ett lägre bud hade varit tillräckligt.. //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1.png

Sträcka: EWR-ARN

Datum: 2022-12-20

Från kabinklass: SAS Plus

Till kabinklass: SAS Business

Bud: 2801 kr

Bid strength: Low

Eurobonusstatus: EBG

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: Flera månader, men ändrade budet (sänkte) med några veckor kvar.

Gick uppgradering igenom: Japp, fick mail ett knappt dygn innan.

Sträcka: ARN-MIA

Datum: 24-12-2022

Till kabinklass: Business

Bud (ange poäng/pengar (valuta)): 4000 SEK

Bid strength: Lågt

Eurobonusstatus: EBG

Hur långt i förväg anmälde du om uppgradering: 2 dagar

Gick uppgradering igenom: Ja, 24h innan

Hur fungerar det om man lägger ett bud som bekräftas och lägstanivån sedan höjs över budet som lagts? Är det ursprungliga budet fortfarande giltigt då? Jag har ett aktivt bud där det står att det är bekräftat men det är alltså under nuvarande lägstanivå.

Min sambo har bokat en bonusresa 2-4-1. Försöker lägga ett bud på att uppgradera från plus till business på min biljett, men får bara svar att sidan inte hittas. Är det inte möjligt att uppgradera om någon annan bokat biljetterna?

JAM(1)777 skrev:Min sambo har bokat en bonusresa 2-4-1. Försöker lägga ett bud på att uppgradera från plus till business på min biljett, men får bara svar att sidan inte hittas. Är det inte möjligt att uppgradera om någon annan bokat biljetterna?Klicka för att utvidga...
Om ni är på samma biljett måste båda uppgradera inte bara den ena. Eller fattar jag dig fel och hon har bokat till bara dig? Det ska funka i så fall att hon budar för dig.

Miamipojken2024 skrev:Vad är chansen för uppgradering om man budat ett medium bud reser med sas plus pro. Är över 18 platser lediga i business flighten är mia-cph.Klicka för att utvidga...
Någonstans mellan 0-100%. Eller hur långt är ett snöre?

Det är helt omöjligt att svara på frågeställningen pga följande.

Vi vet inte när flighten är.

Vi vet inte hur bokningsläget ser ut.

Vi vet inte hur många som lagt bud.

Lediga säten säger absolut inget om beläggning.

Om flighten är om 2 dagar så är nog chansen god, är den om 2 månader är det helt irrelevant att spekulera nu. Rent generellt är fler villiga att betala mer för Business på nattflighter än dagflighter.

Att du reser i plus pro är tämligen irrelevant för uppgradering då sas tittar på ditt bud, inte vilken bokningsklass du har.

Back