Posta din utsikt! (Hotell)

Hilton Miami Airport Blue Lagoon.

img_1003-jpeg.170133

Hilton Yokohama rum 1707

Alla Hilton gruppens hotell i Tokyo området fullbokade i helgen sjukt höga priser innan det blev fullbokat 5000-10000 kronor per natt och rum, hade tur att få rum för 2,500 kronor natten.

Med ett snabbgående pendeltåg tar det ca 35 minuter till Tokyo Station och kostar 60kr tur och retur

img_2594-jpeg.170140

Clarion Draken, Göteborg. Förra helgen.

Behagligt hotell med trevlig takbar. Också en pool/spa som hade passat perfekt på en lugn söndag, ifall jag hade gjort min läxa och undersökt vad som funnits, och således packat badkläder… irriterande.

Clarion Wisby, Visby. Nu.

Behagligt hotell utan takbar (dock en i gatuplan). Också en pool/spa som hade passat perfekt på en lugn söndag, ifall jag hade gjort min läxa och undersökt vad som funnits, och således packat badkläder… irriterande. Speciellt efter att ha irriterat mig själv på samma fel förra helgen…

Från ett smutsigt fönster på Grand Hyatt, Bangkok.

Servicen i club lounge är mycket bra. Kock och övrig personal gör allt för att man skall vara nöjd.

Ett aber: klädkoden; bland det sämsta på senare tid på något storstadshotell av rang. Blir bedrövad.

Kortbyxor, inte bara shorts, flip flopp, etc.

Håriga ben konfronteras med personer med klädstil som skall ut på restaurang.

20251117_191950-jpg.170199

149@telia.com skrev:Ett aber: klädkoden; bland det sämsta på senare tid på något storstadshotell av rang. Blir bedrövad.Kortbyxor, inte bara shorts, flip flopp, etc.Håriga ben konfronteras med personer med klädstil som skall ut på restaurang.Klicka för att utvidga...
En genuin fråga, vad är "klädstil"?

Det finns ju väldigt många klädstilar, vilken ska jag ha på mig för att inte förolämpa dig i en lounge nästa gång?

149@telia.com skrev:Kortbyxor på ett storstadshotell. Det är enligt mittförmenande dock helt ok på ett strandhotell.Klicka för att utvidga...
Nu svarade du inte på min fråga, att du inte gillar att folk har shorts på sig förstod jag av det första du skrev.

Vad ska man ha för klädstil på sig när man besöker en lounge på ett storstadshotell?

Wildwood Lodge, Aspen, CO. Fd Wildwood Inn, där Ted Bundy bortförde ett av sina offer i januari 1975. Idag har de bra vattentryck i duschen.
//uploads.tapatalk-cdn.com/20251119/db28baf18e80613f30ace64c3ee758cf.png

Back