J
jumbooze
Guest
Sas MasterCard ej amex vad jag settLudvig Skalme skrev:Hur fyller man på sitt revolut konto med Amex?Klicka för att utvidga...
Sas MasterCard ej amex vad jag settLudvig Skalme skrev:Hur fyller man på sitt revolut konto med Amex?Klicka för att utvidga...
jumbooze skrev:Sas MasterCard ej amex vad jag settKlicka för att utvidga...
Johans00 skrev:Kan tipsa om att skaffa Revolut, det är ett prepaid Visa/Mc men du kan ladda på med Amex och det räknas som ett köp (så du får dina poäng)Du kan även växla fritt mellan valutor så du slipper växlingspåslaget när du betalar utomlands.Helt gratis förutom typ ~60 för att få kortet levererat.Klicka för att utvidga...
Använd Google PayLudvig Skalme skrev:Jag läste detta i en annan tråd.SAS Travel Wallet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKanske@Johans00kan svara på det?Klicka för att utvidga...
Ja det kan du. Beroende på vilken nivå av Revolut kort du har är beloppsgränsen olika. €200/400/600.Hafermann skrev:Om jag skaffar ett Revolut, kan jag då ta ut pengar kostnadsfritt i svenska automater? Tänker att Revolut är en engelsk tjänst.Samma sak om jag är i Tyskland, är det bara att göra ett vanligt uttag i uttagsautomat (förutom helg)? Eller behöver jag göra några inställningar i appen samt välja något särskilt på skärmen vid uttag?Klicka för att utvidga...
Jag har endast testat att ta ut kontanter i Polen, det enda att tänka på där var att se till att man blir debiterad i lokal valuta och inte i GBP (som automaten tror är hemmavalutan), men det är inget nytt.Hafermann skrev:Samma sak om jag är i Tyskland, är det bara att göra ett vanligt uttag i uttagsautomat (förutom helg)? Eller behöver jag göra några inställningar i appen samt välja något särskilt på skärmen vid uttag?Klicka för att utvidga...
Det låter strålande. En fråga till. Pengarna man sätter in, blir de automatiskt SEK, eller de behöver växlas från GBP i appen?ekf skrev:Jag har endast testat att ta ut kontanter i Polen, det enda att tänka på där var att se till att man blir debiterad i lokal valuta och inte i GBP (som automaten tror är hemmavalutan), men det är inget nytt.Jag hade växlat till mig lite PLN i appen mitt i veckan och tog sedan ut på söndagen och på tisdag eller så i veckan efter växlade jag tillbaka överblivna PLN till mitt SEK-konto igen. Funkade jättebra...Klicka för att utvidga...
Som svensk har du ett konto i SEK som är din hemmavaluta, även om någon maskin tror annorlunda ibland (eftersom kortet är utställt i UK). Jag har inget GBP-konto hos Revolut, bara SEK och de andra jag skapat självHafermann skrev:Det låter strålande. En fråga till. Pengarna man sätter in, blir de automatiskt SEK, eller de behöver växlas från GBP i appen?Klicka för att utvidga...
Har du gjort det? Dvs funkade det? För jag försökte och då bad den mig att lägga till nytt även om mitt amex redan finns inlagt i Apple PayJohans00 skrev:Använd Google PayKlicka för att utvidga...
Har 4 kort, allt dras från kontot i den valuta du betalar i och om du gör ett köp över det som finns i den valutan så konverteras summan för hela köpet. Du kan ställa in gräns per kort/månad eller stänga av något av korten, väldigt skönt att göra så har man ett reservkort som går att aktivera om man behöver.Ludvig Skalme skrev:Är det någon som har beställt två kort? Dras allt från samma konto då?Klicka för att utvidga...
Funkar inte med Amex när du ska göra top-up med Google/Apple Pay.jumbooze skrev:Har du gjort det? Dvs funkade det? För jag försökte och då bad den mig att lägga till nytt även om mitt amex redan finns inlagt i Apple PayKlicka för att utvidga...
Fidde skrev:Har 4 kort, allt dras från kontot i den valuta du betalar i och om du gör ett köp över det som finns i den valutan så konverteras summan för hela köpet. Du kan ställa in gräns per kort/månad eller stänga av något av korten, väldigt skönt att göra så har man ett reservkort som går att aktivera om man behöver.Klicka för att utvidga...
Vad är det som är triggern för att du skaffar det?intuition skrev:OK, man skulle alltså inte ha avvaktat med det beslutet...Visa bifogad bild 81116Klicka för att utvidga...
Tror de betar av kön relativt fort, fick dehär idag när jag låg på typ 55000 i könintuition skrev:Egentligen - bara att jag fick ett mail där de sa att man kunde se sin "köplats". Var nyfiken på hur stor efterfrågan är (och hur fort de betar av kön).Man kan avboka sin anmälan fram till de skickar kortet, så jag har lite tid på mig att utvärdera. Jag skulle behöva ha "premium" nivån, eftersom jag vill ha virtuellt kort med engångs-funktion. Metall erbjuder egentligen inte så mycket mer för det dubbla priset, mer än 1% cashback. Men det har andats om lounge-förmåner så jag tänkte att jag bokar nu och så ser jag om/hur erbjudandet utvecklas.Klicka för att utvidga...