Ja, jag är på plats 32789 nu 10 dagar senare. Dvs halva kön försvann på 10 dgr!Johans00 skrev:Tror de betar av kön relativt fort, fick dehär idag när jag låg på typ 55000 i könKlicka för att utvidga...
Ja, jag är på plats 32789 nu 10 dagar senare. Dvs halva kön försvann på 10 dgr!Johans00 skrev:Tror de betar av kön relativt fort, fick dehär idag när jag låg på typ 55000 i könKlicka för att utvidga...
Fidde skrev:Om man är sugen att skaffa Revolut är första kortet gratis om man blir inbjuden (använder någons länk). Den som bjuder in får inget för det och den som registrerar sig behöver fylla på med minst £10 för att få kortet.Här är min länk om någon vill testa!Better than your bank accountKlicka för att utvidga...
Fredrik Staxäng skrev:Jag kommer till den vanliga sidan, med tre alternativ Premium, Metal, och Standard. Det är månadskostnader angivna där, står inger om kostnader/vilkor för kort.En annan sak som jag inte hittat är om kan växla melllan standard och de andra nivåerna. Gå upp när man har en längre resa, och sedan gå ner 1-2 månader senare.Sedan är det där med valutahanteringen. Om jag fattar det rätt så får att få bra kurser skall man växla en viss summa på dagtig vardag brittisk tid, och sedan spendera pengarna med hjälp av kortet.Det vore intressant att få se både köp och sälj kurser vid någon tidpunkt.Klicka för att utvidga...
Fredrik Staxäng skrev:Det vore intressant att få se både köp och sälj kurser vid någon tidpunkt.Klicka för att utvidga...
Fredrik Staxäng skrev:Det vore intressant att få se både köp och sälj kurser vid någon tidpunkt.Klicka för att utvidga...
Kursen är verkligen live, prova att fyll i ett större belopp för växling och vänta lite, då kommer du se att det ändrar sig med några sekunders mellanrum på öresnivå...Mattias Holmén skrev:Du ser kursen live när du växlar i appen.Klicka för att utvidga...
Hur ser det ut? Jag har gjort växlingar utanför dagtid flera gånger (ibland utan att tänka mig för), och de har alltid dykt upp med Fee=0. Men det kanske bara är att man får en sämre kurs?ekf skrev:Edit: Detta är alltså dagtid under en veckodag, på helgen har de påslag på växlingarna..Klicka för att utvidga...
Såhär skriver Revolut själva:mha321 skrev:Hur ser det ut? Jag har gjort växlingar utanför dagtid flera gånger (ibland utan att tänka mig för), och de har alltid dykt upp med Fee=0. Men det kanske bara är att man får en sämre kurs?Klicka för att utvidga...
ekf skrev:Såhär skriver Revolut själva:”We provide all of our customers with the interbank exchange rate with exception to a few less liquid currencies such as Thai Baht, Russian Ruble, and Ukrainian Hryvnia. For these less liquid currencies, we’ll give you the best possible exchange rate that we can at the time of purchase.
During the weekend, when the currency markets are closed, we apply a small markup ranging from 0.5 to 2% on top of the interbank exchange rate. This will depend on the particular currency.”Exchange rate for my card payment is wrong | Revolut Help CentreSom jag förstått från en forumpost i deras forum så är det mellan midnatt natten mot lördag och midnatt natten mot måndag (GMT) som det är stängt... Jag har dock hållt mig borta från måndagar och fredagar också, för säkerhets skull...Klicka för att utvidga...
Det kanske var jag som stökade till det i onödan, jag tror att vanlig vardagsnatt är utan påslag, har i alla fall inte hittat några belägg för att det inte är så, men ville gardera påståendet lite.mha321 skrev:däremot nattetid vardag...Klicka för att utvidga...
Listas inte som fee under helgen, kursen blir bara sämre.mha321 skrev:Right. Men frågan är om det listas som fee i appen eller bara blir sämre kurs.Har nog lyckats hålla mig borta på helgen, däremot nattetid vardag...Klicka för att utvidga...
Du har ett brytpunkt som sammanfaller med datum och tid när du skaffade kontot, du kan fråga kundtjänsten vilket ditt brytdatum är.MartinH skrev:Hur räknar de på månad här?No fee ATM withdrawals up to £200 per monthJag gjorde ett uttag som var under £200 i en ny kalendermånad, men mindre än en månad sen mitt förra uttag, och åkte på avgift.Klicka för att utvidga...
Aha. Då kan man mycket väl ha åkt på den alltså...Martin Johansson skrev:Listas inte som fee under helgen, kursen blir bara sämre.Klicka för att utvidga...
Om du har växlat eller använt kortet i en valuta där du inte har tillräckligt saldo på en lördag eller söndag GMT så har du det.mha321 skrev:Aha. Då kan man mycket väl ha åkt på den alltså...Klicka för att utvidga...
När det gäller Revolut så tror jag det när jag ser det, det är lite som SK IT, dvs de har talat om det sedan lääänge men hoppas kan man juMattias Holmén skrev:"We'll be announcing a bunch of other countries in early 2019"Visa bifogad bild 83108Klicka för att utvidga...