EricT skrev:Ok, köper det. Ligger milsen inte i separata bolag då? Antar att de köper miles av något gemensamt bolag för miles inom OW eftersom de går att använda hos övriga?Klicka för att utvidga...
Storsteffe skrev:Hmm men om man får kompensation i pengar motsvarande vad en betald resa skulle kosta "likställer" man inte pengar och miles då? Om man får kompensation i miles så blir det ingen koppling till pengar iaf.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Fast lagen är tydlig i hur utbetalning ska ske och talar inte om miles. Det är därför jag anser att miles inte är ett giltigt sätt att ersätta en passagerare som råkat ut för problem.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Miles är inte att jämnställa med pengar. Jag har svårt att se att ett flygbolag ens vill hävda det i en domstol då det skulle skapa en enorm belastning för dem. Alltså har jag svårt att se att återbetalning av miles ens är att fundera på.Klicka för att utvidga...
Pho skrev:Jag skulle ju tycka att det rimliga är att man får 75% tillbaka av sina miles. Skall bli intressant om vi får ett svar på frågan...Klicka för att utvidga...
agehall skrev:75% av betalda miles är en JÄTTEDÅLIG deal, på alla sätt.Jag skulle hävda att min biljett är värd vad motsvarande F-biljett på sträckan är värd med liknande villkor.Klicka för att utvidga...
Pho skrev:Det är klart det är sämre än att få pengar baserat på en biljett man inte köpt...Men vad är egentligen rimligt? Skall du ha mer ersättning om du åker på award än någon som har köpt en rabatterade biljett på rea? För den som betalat med pengar lär aldrig få ersättning baserat på något annat än vad den faktiskt betalat.Klicka för att utvidga...
KLCHBO skrev:Om inte poäng ska likställas som pengar, varför ska man då få tillbaka pengar vid ändring/avbokning osv. Har man betalat med poäng borde man således också få tillbaka poäng enligt mig.Klicka för att utvidga...
EricT skrev:@agehall: Vad är alltså rådet till alla när det händer en nedgradering? ska man säga att man vägrar ? Hur gör de då?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jumbooze har gett ett utmärkt svar tycker jag. Det viktigaste är nog att stå på sig och INTE acceptera någon ersättning där och då. Hävda dina rättigheter in-absurdum. I värsta fall innebär det att du inte reser, men det kan löna sig. Om man inte är sist att checka in kommer det också vara rätt troligt att flygbolaget tycker det är enklare att försöka nedgradera någon annan.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Det här skiljer sig från en avbokning genom att EU261/2004 reglerar i LAG att man ska få tillbaka pengar...Klicka för att utvidga...