Precis, vi pratar minst 1,5-2 år framåt i tiden och mycket kan hända....jag skulle dock kunna tänka mig att de tittar lite på hur det går för SAS med deras start till Hong Kong....agehall skrev:Sedan är det ju lite som vanligt - man ska tro på det när man ser det. Rätt vad det är händer det något i världen och så ändras planerna. Innan de säljer biljetter så är det ju som vilket rykte som helst.Klicka för att utvidga...
Jag är inte så säker på det, med den nya inredningen så är SAS hårdvara riktigt bra och den mjuka produkten kan i sina bästa stunder vara riktigt bra den också. Jag har än så länge inte haft en dålig mjuk produkt ombord på SAS på 6 stycken longhaul (jag kanske har haft tur)ulagun skrev:Kan nog bli svårt för SAS att konkurrera med Cathy i business class. Inte rest så många gånger med Cathy men upplevt en stor klasskillnad beträffande både service och inte minst bemötande.Klicka för att utvidga...
Håller Med Ulagun här, trots ny kabin och eventuellt ett par gladare damer för dagen hos SAS så är det något annat som gör det. Det är atmosvären i sig. Jag får hur som helst en helt annan känsla (välmående) när jag flyger Cathays Business produkt på longhaul än när jag flyger SAS Business Produkt. Jag har bara provat SAS nya Businessklass en gång, men jag är säker att jag kommer säga samma sak efter nästa flight, och den som kommer efter den...ulagun skrev:Kan nog bli svårt för SAS att konkurrera med Cathy i business class. Inte rest så många gånger med Cathy men upplevt en stor klasskillnad beträffande både service och inte minst bemötande.Klicka för att utvidga...
De har ju ingen mikkeller öl på Cathay, viktigast på hela flygningen ;-).Axelzon skrev:Håller Med Ulagun här, trots ny kabin och eventuellt ett par gladare damer för dagen hos SAS så är det något annat som gör det. Det är atmosvären i sig. Jag får hur som helst en helt annan känsla (välmående) när jag flyger Cathays Business produkt på longhaul än när jag flyger SAS Business Produkt. Jag har bara provat SAS nya Businessklass en gång, men jag är säker att jag kommer säga samma sak efter nästa flight, och den som kommer efter den.../AxelzonKlicka för att utvidga...
Tror att vi Scandinaver fortsätter vara SAS trogna (trots alternativ som kan tyckas ha en bättre service) och att en direkt linje Köpenhamn - Hong Kong skulle bära mer frukt för SAS än Cathay Pacific. Mitt val skulle defintivt avgöras på den som erbjöd det lägsta biljettpriset av de båda.palmen skrev:De har ju ingen mikkeller öl på Cathay, viktigast på hela flygningen ;-).Tvivlar inte på att Cathay skulle vara riktigt bra men tror inte det är så stor skillnad att deras produkt slår ut sas på en sådan linje.Klicka för att utvidga...
Om Cathay kör 13-14k från Köpenhamn direkt till Hong Kong (ex-Stockholm) blir det intressant att se SAS svar Stockholm direkt till Hong Kong (ex-Köpenhamn)...nota bene skrev:Jag skulle omedelbart välja Cathay i C. Priser brukar ligga kring 13-14000 i C från Stockholm vid tidig bokning (dock via resebyrå då det inte går att boka direkt!). SAS lägger sig ju aldrig under ca 20000 i C, dessutom är Cathay en bättre produkt i mjukvaran.Klicka för att utvidga...
Du kan boka Cathay direkt på deras hemsida från Stockholm...nota bene skrev:Jag skulle omedelbart välja Cathay i C. Priser brukar ligga kring 13-14000 i C från Stockholm vid tidig bokning (dock via resebyrå då det inte går att boka direkt!). SAS lägger sig ju aldrig under ca 20000 i C, dessutom är Cathay en bättre produkt i mjukvaran.Klicka för att utvidga...
Det är en nyhet sedan jag senast hade anledning att försöka (knappt ett år sedan). Men det låter ju bra!NotRyan skrev:Du kan boka Cathay direkt på deras hemsida från Stockholm...Klicka för att utvidga...
Japp. Det borde också, om marknaden fungerar som den ska, sätta press på SAS och bolagets prissättning ex-CPH.Swisser skrev:Får vi hoppas att det blir en linje 2017. Ökad konkurrens och fler valmöjligheter är ju vad vi vill ha.Klicka för att utvidga...