+1 för WizzTonton skrev:+1! Håller fullständigt med dig.Klicka för att utvidga...
När man var ung och hade mindre pengar var man inte så kräsen. Senare i livet har jag alltid haft möjlighet att välja flygbolag samt rutt. Jag har dock i stort sett alltid åkt ekonomi. Förutom numera då det blir en hel del F för poäng. Jag har alltid sagt nej till att åka till "skitländer", både privat och business, och därmed sluppit många värdelösa flygbolag.Crater skrev:Det måste vara skönt att ha så låga krav, man spara mycket pengar om inte annat.Klicka för att utvidga...
Vill minnas att SAS hyrde in en vit Fokker 70 för närmare 10 år sedan. Kan det ha varit då i krokarna?ulagun skrev:Några år sedan, SAS hade kapacitetsproblem och hyrde in helt vitmålade MD 80 eller var det DC9r? med besättningar.Planen var slitna,trånga och rejält sunkiga, besättningarna var nog obildbara Prao elever.Hemskt att flyga med när de någon gång lyfte.Blev rutin att ringa hem och förvarna sen hemkomst när man såg sådan maskin vid gate på T4.Vet inte hur många gånger vi taxade ut men fick återvända till gate pga "smärre"tekniskt problem"Gav nog flera sv SAS markpersonalen grått hår i förtid att försöka reda ut konsekvensen för flertal urförbannade Gold och Pandion passagerare för dessa flygningar sattes med fördel in på inrikes pendlaravgångarKlicka för att utvidga...
Hahaha. Ryska kulstöterskor är läskiga alltså...martin.agren skrev:Aeroflot 2003 Moskva - Bangkok i ekonomi. På den tiden var det fortfarande läskigt med mobiltelefoner ombord på plan. Givetvis förbjudet att använda, ryssarna struntade fullkomligt i det. Rökförbudet struntade det också fullkomligt i. Fri sprit vilket innebar att de (i regel riktigt feta) ryska männen brölade som f*n och deras ryska white-trash-blonderade fruar i stilettklackat skrek i falsett och föll omkring i gångarna. Flygvärdinnorna/Stewards fick United att verka ha en ung personal, såg ut som kulstöterskor, talade noll engelska och hade lika mycket servicevilja som en blåmussla. De som sov väcktes bryskt, fick sitt tray table hårt slängd i knäet och brickan med maten kastad ovanpå det.Till Aeroflots försvar flög jag med dem fem år senare long haul, tror beslutet att ta bort gratis sprit i ekonomi ledde till en enorm höjning av resekvalitet, för då var de ungefär som vilket annat bolag som helst.Klicka för att utvidga...
martin.agren skrev:Aeroflot 2003 Moskva - Bangkok i ekonomi. På den tiden var det fortfarande läskigt med mobiltelefoner ombord på plan. Givetvis förbjudet att använda, ryssarna struntade fullkomligt i det. Rökförbudet struntade det också fullkomligt i. Fri sprit vilket innebar att de (i regel riktigt feta) ryska männen brölade som f*n och deras ryska white-trash-blonderade fruar i stilettklackat skrek i falsett och föll omkring i gångarna. Flygvärdinnorna/Stewards fick United att verka ha en ung personal, såg ut som kulstöterskor, talade noll engelska och hade lika mycket servicevilja som en blåmussla. De som sov väcktes bryskt, fick sitt tray table hårt slängd i knäet och brickan med maten kastad ovanpå det.Till Aeroflots försvar flög jag med dem fem år senare long haul, tror beslutet att ta bort gratis sprit i ekonomi ledde till en enorm höjning av resekvalitet, för då var de ungefär som vilket annat bolag som helst.Klicka för att utvidga...