Det kan nog vara så ... nåja, de är passé nu.hg1980 skrev:+1 på Spanair. Flög GOT - PMI i en A320 som borde varit på kyrkogården för länge sedan. Kanske samma plan som du flög medKlicka för att utvidga...
Vad är det som du upplever så dåligt i luften?Ludvig Fredriksson skrev:Ryanair måste vara det absolut sämsta bolaget i luften (som jag åkt med i alla fall)!Klicka för att utvidga...
Ludvig Fredriksson skrev:Ryanair måste vara det absolut sämsta bolaget i luften (som jag åkt med i alla fall)!Klicka för att utvidga...
Ganskaanonym skrev:Nej, absolut inte. Ryanair har:- Nya flygplan- Bra underhåll- Utmärkt säkerhet- Utmärkt punktlighetJag skulle kunna räkna upp säkert närmare 100 bolag globalt sett som faller på samtliga dessa punkter. Med det sagt skulle jag säkert kunna räkna upp närmare 100 bolag som är bättre än Ryainair, men sämst i luften? Absolut inte på långa vägar.Klicka för att utvidga...
aldrighemma skrev:Jag kan hålla med om nya flygplan, och kanske punktlighet.Men vilka belägg har du för att Ryanair har utmärkt säkerhet och underhåll?Som Ryanair pressar både personal och underleverantörer så är det nog en tveksam slutsats att dra, även om ingen olycka inträffat än.Klicka för att utvidga...
Ganskaanonym skrev:men att de skulle vara det sämsta bolaget i luften som någon skrev? Absolut inte.Klicka för att utvidga...
Hok skrev:Numera har Ryanair bokade sittplatser ombord. Vilket är smidigt för mig som är lång, då jag kan boka plats med extra benutrymme. Om det finns ledigt.Angående smidigheten att ta sig till flygplatsen. Det beror naturligtvis på var man bor. För mig är det mycket smidigare att ta mig till Skavsta än till Arlanda. Beroende på att jag bor i Nyköping.Klicka för att utvidga...
Thomas Andersson skrev:Vad jag egentligen ville säga är att jag tycker att Ryanair brukar hålla det de lovar och inte är så kassa som många tycker. Sen finns det detaljer som kanske inte passar mig men som kan vara en fördel för andra.Klicka för att utvidga...
nollbit skrev:"Brukar hålla hålla vad de lovar", det låter som när folk försöker försvara partnern som konstant bedrar dem.Jag undviker Ryanair av många anledningar, men den största är att jag är jävligt osugen på att stå på Skavsta med ett inställt flyg, ingen ombokning över huvud taget, inga andra alternativ från flygplatsen och ett hyrt hus eller hotell nånstans vars nätter tickar. För mig är det högre priset hos konkurrent LÄTT värt det om det innebär att jag blir omhändertagen när saker väl går fel, för det gör de.Ryanair är som att skippa försäkringen på villan.Klicka för att utvidga...