SAS app:en - Hur kan den bli ännu bättre?

Steffo skrev:SAS kan ju börja med att fixa till så man kan söka och boka ett flyg först innan dom bugfixar/förbättrar/förfinar post-sales. Jag kan inte söka på flyg - appen tror jag är en robot. Helt omöjligt att få bort. Ideer?Klicka för att utvidga...
Testa att söka i appen istället (skärmdumpen är från hemsidan). Jag har fått upp liknande när jag loggat in många gånger på samma dag, har försvunnit för mig. Men man kan även testa en annan webbläsare, rensa kakor och byta nätverk (slå av Wi-Fi).
 
Steffo skrev:SAS kan ju börja med att fixa till så man kan söka och boka ett flyg först innan dom bugfixar/förbättrar/förfinar post-sales. Jag kan inte söka på flyg - appen tror jag är en robot. Helt omöjligt att få bort. Ideer?Klicka för att utvidga...
Det där är inte appen..
 
1699003418728-png.147501



Lite nya funktioner i gårdagens release (iOS). Speciellt den markerade är väldigt intressant! Om den fungerar smidigt är det en stor eloge för SAS app-gäng!
 
Jannes skrev:Visa bifogad bild 147501Lite nya funktioner i gårdagens release (iOS). Speciellt den markerade är väldigt intressant! Om den fungerar smidigt är det en stor eloge för SAS app-gäng!Klicka för att utvidga...
Såg också den. Håller med, klart lovande.



Och den är rätt intressant redan, alla mina ärenden under 22 och 23 ligger listade, från problem med Hertzpoäng (via Mail) till gårdagens telefonsamtal till bokningen gällande en travelpass fråga. (Dock inga spår av de förseningsclaims som jag haft och fått löst under perioden)
 
Hade faktist inte ens kollat mina ”Customer Claims”, väldigt snyggt att kunna se dem där också. Appen har nu väl mer funktioner än hemsidan?
 
pswe skrev:Och den är rätt intressant redan, alla mina ärenden under 22 och 23 ligger listade, från problem med Hertzpoäng (via Mail) till gårdagens telefonsamtal till bokningen gällande en travelpass fråga. (Dock inga spår av de förseningsclaims som jag haft och fått löst under perioden)Klicka för att utvidga...
Var hittar du dem? Jag hittar bara formulär för att skapa nya ärenden...
 
Om man lägger till en passagerare som kan köpa ungdomsbiljetter blir det allt man kan söka efter. Vuxna har mycket bättre tillgänglighet så det är ofta även en ungdom vill betala fullpris.



Man behöver lägga till en passagerare utan att ange dess födelseår för att få upp sådana biljetter, för att sedan i sista bokningsateget ange sådant istället. Görbart men lite irriterande.
 
H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Om man lägger till en passagerare som kan köpa ungdomsbiljetter blir det allt man kan söka efter. Vuxna har mycket bättre tillgänglighet så det är ofta även en ungdom vill betala fullpris.Man behöver lägga till en passagerare utan att ange dess födelseår för att få upp sådana biljetter, för att sedan i sista bokningsateget ange sådant istället. Görbart men lite irriterande.Klicka för att utvidga...
Det är väl likadant på hemsidan (iaf när jag fortfarande kunde boka ungdomsbiljetter, man kunde inte blanda med vanliga vuxenbiljetter)?
 
Ang Customer Claims i appen så har jag en massa "SE SV PREMIUM" som jag inte har någon aning om vad det är. Senaste från 31 okt, tror inte att jag haft med SAS att göra alls det datumet. Någon som har koll på vad det är?
 
Appen klarar inte seat map för Swiss 777. Skulle vara mer eller mindre omöjligt att fixa J/K-platser förutom på rad 4.

1699080165395-png.147524
 
eddo skrev:Ang Customer Claims i appen så har jag en massa "SE SV PREMIUM" som jag inte har någon aning om vad det är. Senaste från 31 okt, tror inte att jag haft med SAS att göra alls det datumet. Någon som har koll på vad det är?Klicka för att utvidga...
I mitt fall gäller det samtal till den svensktalande kundtjänsten som EBD.
 
I gamla appen kunde man tvinga incheckning 36 h innan avgång, kan man göra det i nya på nåt sätt också?
 
WTF?!?

Nu finns en "anslut till wifi beta" i appen men implementationen är bedrövlig.

Det enda den gör är att länka till en sida där man kan kopiera en länk som måste klistras in i Chrome



Som sedan inte fungerar öht.

Sidan som laddas är bara en generisk sas sida och inget annat fungerar.



Skriva in sas.viasat.com fungerar dvs som innan att man måste logga in.



Skulle inte appen sköta allt? Den här lösningen är värdelös
 
Min all verkade upptäcka själv att den var på SAS Wi-Fi igår men prövade inte att ansluta via den.
 
Back
Top