SAS schedules 737-600 service until Dec 2019 :: Routesonline
SAS tursätter det som blir de sista (?)turerna med 600
SAS tursätter det som blir de sista (?)turerna med 600
Ricci skrev:Vet man vem som är köpare av SAS 737-600 eller går de till skrotning?Klicka för att utvidga...
Vilket bolag tänker du på då? SAS har ju egentligen aldrig flugit med 737 Classic, men fick in några i flottan genom gamla Linjeflyg och Braathens.fcx skrev:Jag känner mig lika ledsen inför denna utskrotning som när 737-classic gick i pension.Klicka för att utvidga...
De flesta har gått till St. Athan - några till USA, om jag inte missminner mig till Phoenix-trakten... Står nånstans tidigare i den här tråden, vill jag minnas.Plus skrev:De går till skrotning. St. Athan i Wales är platsen om jag inte missminner mig?@KalleSusKlicka för att utvidga...
Det var under några år 3 stycken 737-300QC ägda av svenska posten bolaget hette Falcon Air som på dagtid flög åt SAS de gick bara på inrikes i Svergie, minns inte om de var SAS kabinpersonal ombord.KalleSus skrev:Vilket bolag tänker du på då? SAS har ju egentligen aldrig flugit med 737 Classic, men fick in några i flottan genom gamla Linjeflyg och Braathens..Klicka för att utvidga...
Just ja, dem minns jag också.011430121 skrev:Det var under några år 3 stycken 737-300QC ägda av svenska posten bolaget hette Falcon Air som på dagtid flög åt SAS de gick bara på inrikes i Svergie, minns inte om de var SAS kabinpersonal ombord.Golvet var högre upp i dessa maskiner, om man fick en fönsterplats så hade jag svårt att se ut genom fönstret.Det var ingen hit när man blev bokad på avgångarna med dessa maskinerna, längtade efter att få våra vanliga MD och Fokker F28.Klicka för att utvidga...