Känns lite märkligt men jag tyckte inte det var så länge sedan SAS fick sin sista 737-800, jäklar vad åren går...KalleSus skrev:Så lämnar ytterligare en 737-700 SAS flotta.På måndag sätter LN-TUL kurs mot Marana, med sedvanlig övernattning i Bangor.LN-TUL levererades till Braathens i februari 2002 och blev SAS-maskin i samband med att SAS övertog Braathens 2005.Maskinen är av typen 737-705 (där 05 indikerar leverans till Braathens) och har i stort sett flugit med Oslo som bas under hela sin tid.Nu återstår bara en maskin från forna Braathen-flottan: LN-TUM som kom i april 2002.Utöver dessa flyger ännu 6 stycken 737-700 och 4 stycken 737-800Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Så lämnar ytterligare en 737-700 SAS flotta.På måndag sätter LN-TUL kurs mot Marana, med sedvanlig övernattning i Bangor.LN-TUL levererades till Braathens i februari 2002 och blev SAS-maskin i samband med att SAS övertog Braathens 2005.Maskinen är av typen 737-705 (där 05 indikerar leverans till Braathens) och har i stort sett flugit med Oslo som bas under hela sin tid.Nu återstår bara en maskin från forna Braathen-flottan: LN-TUM som kom i april 2002.Utöver dessa flyger ännu 6 stycken 737-700 och 4 stycken 737-800Klicka för att utvidga...
Stort tack för din input angående dessa maskiner @KalleSus !KalleSus skrev:Så lämnar ytterligare en 737-700 SAS flotta.På måndag sätter LN-TUL kurs mot Marana, med sedvanlig övernattning i Bangor.LN-TUL levererades till Braathens i februari 2002 och blev SAS-maskin i samband med att SAS övertog Braathens 2005.Maskinen är av typen 737-705 (där 05 indikerar leverans till Braathens) och har i stort sett flugit med Oslo som bas under hela sin tid.Nu återstår bara en maskin från forna Braathen-flottan: LN-TUM som kom i april 2002.Utöver dessa flyger ännu 6 stycken 737-700 och 4 stycken 737-800Klicka för att utvidga...
Undrar om SAS har gått för snabbt fram med avvecklingen av Boeing-maskinerna?ssh9721 skrev:LN-RNW på väg ut inom kort, återkommit till Oslo efter nära två veckor i Tallin, samt ser rätt bar ut på bild från 27/9?Visa bifogad bild 133995Bild från jetphotos,https://www.jetphotos.com/photo/10717815Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Undrar om SAS har gått för snabbt fram med avvecklingen av Boeing-maskinerna?När vi ser den här vitmålade maskinen från slutet av september, antog vi väl alla att den var på väg ut inom någon eller några veckor.Men idag har LN-RNW haft "nypremiär" hos SAS.Den har flugit en ToR Oslo - Düsseldorf idag på förmiddagen och befinner sig just nu på väg till nordnorska Bardufoss...Frågan är om det bara är en tillfällig återkomst, eller om SAS har ändrat planerna för maskinen?Klicka för att utvidga...
Jag har även sett flera CRJ och ATR maskiner i SAS färger men stjärtfenan är helt målad blå utan SAS logo, i övrigt SAS gamla livery...KalleSus skrev:Undrar om SAS har gått för snabbt fram med avvecklingen av Boeing-maskinerna?När vi ser den här vitmålade maskinen från slutet av september, antog vi väl alla att den var på väg ut inom någon eller några veckor.Men idag har LN-RNW haft "nypremiär" hos SAS.Den har flugit en ToR Oslo - Düsseldorf idag på förmiddagen och befinner sig just nu på väg till nordnorska Bardufoss...Frågan är om det bara är en tillfällig återkomst, eller om SAS har ändrat planerna för maskinen?Klicka för att utvidga...
KalleSus skrev:Undrar om SAS har gått för snabbt fram med avvecklingen av Boeing-maskinerna?När vi ser den här vitmålade maskinen från slutet av september, antog vi väl alla att den var på väg ut inom någon eller några veckor.Men idag har LN-RNW haft "nypremiär" hos SAS.Den har flugit en ToR Oslo - Düsseldorf idag på förmiddagen och befinner sig just nu på väg till nordnorska Bardufoss...Frågan är om det bara är en tillfällig återkomst, eller om SAS har ändrat planerna för maskinen?Klicka för att utvidga...
Antagligen tillfällig brist på mindre maskiner för den norska kusttrafiken och det beror nog också på att den planerade uppbyggnaden av en SAS Link-bas i Bergen verkar ha försenats. Maskinerna står och väntar, så problemet där tycks vara att få ihop tillräckligt med personal.Tobbe.O skrev:Tror det handlar om en tillfällig lösning. Med tanke på att planet är målat helt i vit och motorerna ommålade i annan kulör. Både LN-RRB och LN-TUM är på service samt även en A319 maskin, OY-KBR. Råder därför kanske brist tillfälligt på maskiner i denna storleken?Klicka för att utvidga...
Träffade en bekant i Norge i helgen som är pilot på Wideroe som pratade om att SAS krävde att piloterna betalade för sin egen type rating så dom fick inte tag i folk då ingen var sugen på det.KalleSus skrev:Maskinerna står och väntar, så problemet där tycks vara att få ihop tillräckligt med personal.Klicka för att utvidga...