eddo skrev:Fortsättning följer.Ett segment avbokades tidigare då biljetten inte blivit utställd i tid, som tur var bara ett av SAS-segmenten (shorthaul) och det gick att lägga till igen. Därefter har flertalet agenter ringt upp och bett om kortuppgifter (som jag redan lämnat).SAS ringer nyss upp och frågar om jag blivit informerad om 25k poäng extra kostnad. Nej, säger jag, ombokningen gjordes förra veckan och jag tänker inte betala mer för att SAS höjt poängpriserna under tiden jag väntat på att få biljetter utställda.Agenten ringer då backoffice, återkommer med info om att hon lagt till info om att jag ombokat i torsdags, att det inte längre ska kosta extra poäng och att hon lagt det i kö på nytt. Frågar om ”på nytt” innebär att den kommer ta längre tid (för att den skickats på kö från nu) och får svaret att ”ja, så är det, plus att jag inte fick skicka den på snabbkö igen eftersom resan är för långt fram i tiden så det tar nog en vecka”. Frågar om det inte är prioriterat när ett segment redan hunnit avbokas pga ej utställda biljetter men nej, det går inte.Ser det som en bonus om denna resa alls blir av, med tanke på hur det gått hittills räknar jag med att även de längre flighterna hinner cancelleras innan biljetterna ställs ut.Under mina år som engagerad i EB-programmet är detta utan tvekan den tjorvigaste ombokningen jag varit med om.Klicka för att utvidga...