SAS differentierar Guld och Diamant genom sätesval i Go

sandek skrev:Kanske missar något här, men genomsnittsresenär.. vad är det och ska dom verkligen vara guld?Klicka för att utvidga...
Jo då, i alla fall på SAS, genomsnittsresenären Guld, sällanresenären Silver och engångsresenären Basic.



Så urholkar man smidigt ett lojalitetsprogram!
 
apknug skrev:Jo då, i alla fall på SAS, genomsnittsresenären Guld, sällanresenären Silver och engångsresenären Basic.Så urholkar man smidigt ett lojalitetsprogram!Klicka för att utvidga...
Fast frågan är ju om det inte är just den setupen som driver bokningar bäst, vilket är det som lojalitetsprogrammet främst är till för?
 
apknug skrev:Jo då, i alla fall på SAS, genomsnittsresenären Guld, sällanresenären Silver och engångsresenären Basic.Så urholkar man smidigt ett lojalitetsprogram!Klicka för att utvidga...
Flyger en sällanresenär 10 legs/år med SAS??? Före pandemin hade SAS ca 30 miljoner passagerare per år, på en hemmamarknad med ca 21 miljoner innevånare. Med rimliga antaganden om vilken % som flygs av andra än hemmamarknaden, så flyger genomsnittssvensken ungefär en gång per år med SAS.
 
Tomas E skrev:Flyger en sällanresenär 10 legs/år med SAS??? Före pandemin hade SAS ca 30 miljoner passagerare per år, på en hemmamarknad med ca 21 miljoner innevånare. Med rimliga antaganden om vilken % som flygs av andra än hemmamarknaden, så flyger genomsnittssvensken ungefär en gång per år med SAS.Klicka för att utvidga...


3 resor per ar har jag for mig att SAS sjalva ansag vara en frekvent resenar for nagra ar sedan.
 
mha321 skrev:5 t/r var det 2017-18 åtminstone, alltså just dessa 10 ben (ref:https://www.sasgroup.net/annualrepo...7_Vinna-Skandinaviens-frekventa-resenarer.pdf).Jag har också för mig att jag hört en ännu lägre siffra faktiskt, men hittar ingen referens till det.Klicka för att utvidga...




sedan 2013 åtminstone, det var därför de la nivån på EBS på 5 t/r



Scandinavian Travel Class är den interna benämningen på SAS målgrupp – frekventa resenärer med fler än 10 enkelresor per år.

”Den som flyger mycket ska flyga SAS” säger Eivind.

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014 - BusinessClass.se
 
Detta kunde typ alla förstå skulle hända. Man lockar in kunderna att satsa på LTG med nuvarande förmåner. När man börjar få tillräckligt många på nivån/mjölkat resenärerna tillräckligt så skruvar man ner förmånerna. Det hade nog inte hänt förrän om något år eller så om inte covid kommit emellan.



Så står man där med skägget i brevlådan som resenär, och känner sig dum för att man pumpat in pengar i ett bolag som lovat guld och gröna skogar. Bolaget håller vad de lovar - guld på (företagets) livstid, men guldet har de gjort värdelöst.
 
Hachans skrev:Detta kunde typ alla förstå skulle hända. Man lockar in kunderna att satsa på LTG med nuvarande förmåner. När man börjar få tillräckligt många på nivån/mjölkat resenärerna tillräckligt så skruvar man ner förmånerna. Det hade nog inte hänt förrän om något år eller så om inte covid kommit emellan.Så står man där med skägget i brevlådan som resenär, och känner sig dum för att man pumpat in pengar i ett bolag som lovat guld och gröna skogar. Bolaget håller vad de lovar - guld på (företagets) livstid, men guldet har de gjort värdelöst.Klicka för att utvidga...


Nåja även om det inte är 7 rätt på lottoraden, så ju inte ett *A Guld värdelöst.



Prova en transit genom FRA eller MUC när flygplatsen har varit stängd några timmar, ex pga väder. Prova med och utan Guld kort, sen kan vi tala skillnad.
 
Hachans skrev:Detta kunde typ alla förstå skulle hända. Man lockar in kunderna att satsa på LTG med nuvarande förmåner. När man börjar få tillräckligt många på nivån/mjölkat resenärerna tillräckligt så skruvar man ner förmånerna. Det hade nog inte hänt förrän om något år eller så om inte covid kommit emellan.Så står man där med skägget i brevlådan som resenär, och känner sig dum för att man pumpat in pengar i ett bolag som lovat guld och gröna skogar. Bolaget håller vad de lovar - guld på (företagets) livstid, men guldet har de gjort värdelöst.Klicka för att utvidga...
Detta är inget jag värderar högt som LTD den dag jag inte är EBD. Jag värderar förtur på flygplatser, lite extra poäng om jag flyger SAS och loungeaccess väldigt högt. Jag tror många som satsar på LTG inte har möjlighet att satsa på LTG hos annat bolag.
 
Dreamliner skrev:Detta är inget jag värderar högt som LTD den dag jag inte är EBD. Jag värderar förtur på flygplatser, lite extra poäng om jag flyger SAS och loungeaccess väldigt högt. Jag tror många som satsar på LTG inte har möjlighet att satsa på LTG hos annat bolag.Klicka för att utvidga...


Poängen är mer varför man ska satsa på det? Vad är det för garanti att du kommer ha loungetillgång även framöver som guld? Det kanske blir en inskränkning som gör att du bara får tillgång om du flyger premiumkabin. Eller som gör att du bara får tillgång på sommaren. Det lovas pie in the sky, och flygbolaget lockar resenärer att inte välja efter vad som är bäst för plånboken eller upplevelsen, utan att göra sina val efter något som de kan ändra precis när de vill.




Rebel skrev:Nåja även om det inte är 7 rätt på lottoraden, så ju inte ett *A Guld värdelöst.Prova en transit genom FRA eller MUC när flygplatsen har varit stängd några timmar, ex pga väder. Prova med och utan Guld kort, sen kan vi tala skillnad.Klicka för att utvidga...


Just nu ja. Det finns ingenting som säger att det kommer förbli så för all framtid.
 
Back
Top