intuition skrev:Vilket kanske lockar SAS, att skapa inflation inte bara i awards-tabellerna utan också i nivåerna. Iaf om strategin fortsatt ska vara att kampanj-vägen trycka ut mer och mer nivå-poäng .Men inflation är farligt för tilliten till ett system. Om folks LTG plötsligt är en silvernivå? Jublet på "evening of conversation" fastnar lätt i halsen om nyblivna innehavare av svarta eviga kort snart i praktiken har ett LTG.Klicka för att utvidga...
Problemet för SAS är ju LTG. I övrigt är det ju rätt straight forward:
EBG=FBG
EBD=FBP
LTD=LTP
Pandion (kravbaserad)=Ultimate
LTG löses ut genom att:
Steg 1: Byta namn till något som inte längre heter Gold, typ "life time friend"
Steg 2: Sälja in 1 med någon "emhancment", typ extra mycket bomuspoång på hotell, inbjudan till friends and family
Steg 3: "life time friend" tappar alla FB-förmåner men behåller på SAS-metall
Steg 4: Sälja in steg 3 med ytterligare bonuspoäng på hotell och onlineshopping, och inbjudan tilll friends and family, samt någon challange/boost att nå kvala till gold/diamond
Steg 5: Lounge och fast track försvinner från "life time friend" på SAS-metall, i samband med merge med FB
Steg 6: Någon form av challange eller boost för "life time friend" att kvala enklare till FBG/FBP under några år
Så hade jag tänkt i grova drag om jag var på SAS EB. Jag hade tänkt att det är stor risk att förarga många lojala kunder, men att vi måste "lösa ut" LTG-frågan på nått sätt.
Steg 1 och 2, hade jag infört Q1/Q2-26, så snabbt som möjligt egentligen, men lång process med kommunikationsavdelningen förmodligen
Övriga steg beroende på hur tidsplanen mot FB ser ut.
Oavsett, LTG kommer dö ut. Jag är faktiskt inte bitter, på riktigt