Ja, jag vet inte vad jag skall säga här. Tyvärr är hela upplägget lite "Damned if you do, damned if you don't" för SAS.
Låt oss spekulera att det är ca 90% beläggning under sommaren. Skulle man ställa in och behöva boka passagerare till andra flygbolag skulle det bli dyrt om det gäller en kärra med ca 225 personer per dag, och vi säger att 150 måste till andra bolag (tänk också att andra har samma 90% under sommaren).
Sedan är det "bara" SAS Plus och SAS Business som "drabbas" på många sätt. Visst, det är inte samma lyxiga SAS IFE i Go, men man får en stol och lite käk.
Jag tror inte man kan vinna här, om man inte hyr in ett sprillans nytt BÄTTRE flygplan. Dessa finns det jo inte direkt så många av; kanske något A330 KingFisher plan som står i Zurich, men annars är det jo rätt svårt. Tyvärr tror jag detta är den bästa lösningen som finns just nu, och det är jo inte så att SAS har planerat för detta. Dock visar det hur svårt det är att bedriva LH med en så liten flotta. Man har inte alls utrymme för några "fel" undervägs.