SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

M.K skrev:Blir nuvarande aktier värdelösa?Eller annan ny huvudägare? Långskotten Lufthansa eller annat flygbolag med alliansbyte?Klicka för att utvidga...

Det blev alltså alliansbyte och nollning av aktierna till slut! Hej då till mina 4001 aktier och flyg från München/Frankfurt. Vemodigt.

Golfkillen skrev:Precis, kommer växelkursen bli bra eller dålig? Skall kanske planera in en First nu under hösten…Klicka för att utvidga...
Du hinner göra av med dina poäng. Jag grämer mig att man har LTG och kanske hade fått LTD inom en snar framtid...

Händer mycket på flygfronten nu

Intressant, dels hur det blir med EB-poäng men också hur ruttstrategi kommer se ut. Tänkas mer inmatning till Paris och Amsterdam samt mot Deltas hubbar?

Märkligt att man hade Stockholm event i förra veckan. Man kunde väntat till efter detta. Nu lyfts helt andra frågor på mötet i Köpenhamn

lillemannen skrev:Märkligt att man hade Stockholm event i förra veckan. Man kunde väntat till efter detta. Nu lyfts helt andra frågor på mötet i KöpenhamnKlicka för att utvidga...
Man hade väl bokat in eventet långt innan dessa datum var säkra (plus att man skjöt fram datumet iaf en gång)? Enligt ursprunglig plan så hade väl båda eventen hamnat efter nyheten, men ser fram emot rapporteringen från Köpenhamn.

Hahaha.. det här är ju rent katastrof. Awards osv är något som KLM och Flying Blue är katastrofalt dåliga på.

En intressant i-landsproblem typ av fråga är hur sugna Star Alliance bolagen kommer vara att släppa in oss i deras lounger med våra EuroBonus Star Alliance Gold kort under tiden limbo.

Självklart finns det avtal och Star Alliance överenskommelser som gäller men i praktiken är det ju redan lite så och så med detta stundtals.

adhoc76 skrev:Förmodligen? Det står ju i klartext i pressmeddelandet. Blir spännande tider nu att följa vad som händer med befintlig status, kortförmåner, gold for life o s v.Klicka för att utvidga...
Njae, klartexten är att det är att avsikten är att SAS ska gå med i SkyTeam framöver

Som en del i transaktionen är avsikten att SAS framöver ska gå med i SkyTeam Alliance (”SkyTeam”), vilken Air France-KLM är en av grundarna av, och lämna Star Alliance, villkorat av relevanta godkännanden och slutförandet av chapter 11-processen.

Vad händer med poängbokningar långt i framtiden, vill jag veta. Nästa sommarresa med LH känns med ens något turbulent...

palmen skrev:Njae, klartexten är att det är att avsikten är att SAS ska gå med i SkyTeam framöverKlicka för att utvidga...
Ja, men det hänger ju ihop med affären. Om den blir av, vilket ju är utgångspunkten då är ju medlemskapet i SkyTeam en följd.

HerrBot skrev:Vad händer med poängbokningar långt i framtiden, vill jag veta. Nästa sommarresa med LH känns med ens något turbulent...Klicka för att utvidga...
Om det är redan gjorda bokningar på award borde de ligga kvar. Eller tänkte du poängintjäning?

oh la la.....är min mest begåvade kommentar just nu....generationer av EB medlemmar kommer att vara mycket förvirrade ett tag framöver...

Back