Sen är både avgående och ankommande inräknat i totala summan om 216.000Ricci skrev:Det är 591pax/dag helt otroliga siffror.Klicka för att utvidga...
För att få i varje riktning får man dela summan i hälften.
Sen är både avgående och ankommande inräknat i totala summan om 216.000Ricci skrev:Det är 591pax/dag helt otroliga siffror.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Knappt 300 passagerare vardera vägen känns fortfarande som en väldigt hög siffraHur får man för övrigt fram de där siffrorna? Det är uppenbarligen inte direktflyg vi pratar om. Är det när biljetten är utställd till LAX oavsett resväg? Men om jag reser vidare till HNL via LAX är jag då en Los Angeles-passagerare?Sådana här siffror är enormt roliga att leka med men bara om man får veta hur de tas fram...Klicka för att utvidga...
Den flytten var nog mera politik än ekonomiPlus skrev:HKG låg förra året på 215 pax per flight ungefär.Fortfarande konstigt val att flytta.Med avgångstiderna i åtanke, tycker jag att det får ses som bra.Klicka för att utvidga...
Om jag inte minns fel så var flygtiderna till/från Arlanda inte sömnvänliga, men det är de nu så de drar nog in betydligt mer slantar på businessclassäten nu, tror jag. Dessutom ville de nog knocka Cathay bort från Köpenhamn, jag tror det finns mer Star Alliance i Hong Kong än det finns One World i Köpenhamn så SAS insåg nog att de hade en fördel.Plus skrev:HKG låg förra året på 215 pax per flight ungefär.Fortfarande konstigt val att flytta.Klicka för att utvidga...
Plus skrev:HKG låg förra året på 215 pax per flight ungefär.Fortfarande konstigt val att flytta.Med avgångstiderna i åtanke, tycker jag att det får ses som bra.Klicka för att utvidga...
Hachans skrev:Inte alls konstigt.Ponera att i Stockholm betalar de 215 paxen 1000 kronor för biljetten.I Köpenhamn betalar de 215 paxen 1500.Det ger mycket mer klirr i kassan.Inte så konstigt alls faktiskt. Köpkraften för pax som reser från Köpenhamn är större.Klicka för att utvidga...
maswan skrev:Och det var en av de två anledningarna som SAS själva kom med vid flytten, om jag minns rätt. Ny slot som gjorde att det passade in bättre i schemat på Köpenhamn, och bättre yield från Köpenhamn.Klicka för att utvidga...
Ökenberg skrev:SAS uttryckte väl aldrig i samband med flytten att yielden var bättre från CPH? Däremot angav man att lönsamheten var dålig på ARN-HKG, men det är ju inte samma sak...Klicka för att utvidga...
Detta är riktigt välkommet! Dels för att man eventuellt slipper ta tidiga flyget från ARN till CPH men även att komma fram till LAX lite senare på dagen. Är ofta en utmaning att hålla sig vaken.Tobbe.O skrev:Visa bifogad bild 145951Klicka för att utvidga...
Hurra! Stor förbättring, speciellt på returen.Tobbe.O skrev:Dax för en lite justering i tidtabellen till Los Angeles från sommartidtabellens start den 31;e mars!Visa bifogad bild 145951Klicka för att utvidga...
Samt US preclearance, det känns också lite långt borta.011430121 skrev:Jag vill inte vara negativ, hoppas det inte är sista säsongen för denna linje från ARN till MIADet var inte allt för många år sedan vi hade SAS linjer till HKG och LAX nu har även ORD försvunnit över vintern.SAS hade planer på att flyga till NRT, det är nog tura att Swedavia drog i bromsen innan spadtaget för G piren började grävas.Klicka för att utvidga...