Helt klart, kan tänka mig att SAS utvärderar alla linjer som A350 flygs till USA tex SEA vs alternativ i Asien.Fredrik skrev:Tjänstefel av SAS att åtminstone inte titta på nya destinationer. Jag antar tyvärr att de faller bort av samma skäl som tidigare men chansen finns att någon destination är lönsam av sig självt men bara varit mindre lönsam än diverse amerikanska destinatioer.Klicka för att utvidga...
Håller med. Mexico City hade väl passat utmärkt med connections vidare.fcx skrev:Vi har ju sett väldigt lite av anpassning av linjenätet för att dra nytta av bytet till Skyteam (med undantag för Atlanta-linjen). Nu rullar Seoul igång, men ingen indikation om något partnerskap för anslutningar än. Det finns ju fler hubbar att flyga till kan man tycka.Klicka för att utvidga...
Men gör det verkligen det? Med Seoul nu täckt är det väl någon China Eastern österut men med tanke på geopolitik och ekonomi lär det dröja ett bra tag innan det blir aktuellt igen. Saigon/Ho Chi Minh verkar Vietnam bli först på. Västerut är USA mer än täckt. Mexico City är som redan nämnts kanske närmast till hands där man kanske kan få till nåt charteravtal för att fylla upp. Sedan går det väl att få till lite transfer från norra Europa samt från andra hållet, något jag tror skulle vara ett måste för att få ihop det.fcx skrev:Vi har ju sett väldigt lite av anpassning av linjenätet för att dra nytta av bytet till Skyteam (med undantag för Atlanta-linjen). Nu rullar Seoul igång, men ingen indikation om något partnerskap för anslutningar än. Det finns ju fler hubbar att flyga till kan man tycka.Klicka för att utvidga...
Bangkok är populär, men är den lönsam?Avdankad skrev:Kan någon förklara för en okunnig varför man inte tidigare försökt med fler destinationer som liknar Bangkok eftersom den är så populär (och lönsam)?Alltså varma länder som även kanske har lite sol- och bad. Är det skatter och avgifter som gör att det är tufft att få ihop eller varför är utbudet så Nordamerika-fokuserat?Klicka för att utvidga...
Skulle vara populärare för mig om SAS kunde tänka sig att sälja biljetter hela vägen till Taipei via Bangkok i samarbete med China Airlines, i brist på direktlinje till Taiwan då.fcx skrev:Bangkok är populär, men är den lönsam?Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Bangkok är populär, men är den lönsam?Klicka för att utvidga...
maswan skrev:Skulle vara populärare för mig om SAS kunde tänka sig att sälja biljetter hela vägen till Taipei via Bangkok i samarbete med China Airlines, i brist på direktlinje till Taiwan då.Klicka för att utvidga...
Jag vet inte hur det fungerar bakom kulisserna, men det verkar gå långsamt för SAS att integrera andra flygbolags hubbar i sina biljettreglermha321 skrev:Två problem med Bangkok är ju dels att det är en star alliance hub och därmed relativt begränsade destinationer vidare.Och för point to point trafiken så går man rakt upp mot thai airways som har en betydligt lägre kostnadsbad. Thai som dessutom flyger på alla sas hubbar och därmed också kan locka de lokala från Stockholm och Oslo med direktflyg.Eftersom internet är till för vilda spekulationer (vad avenue q än må tycka), så söker man en hub destination i sydost Asien så - Jakarta? Bra på vägen mot Oceanien också.Klicka för att utvidga...
Visst är det en star alliance hub, men den är också nog stor för att ha en del asiatisk sky team också, i mitt exempel hyggligt frekventa flyg med china airlines till/från taiwan.mha321 skrev:Två problem med Bangkok är ju dels att det är en star alliance hub och därmed relativt begränsade destinationer vidare.Klicka för att utvidga...