SAS nya hemsida

Davvelavve skrev:Ungefär som awardfares då? Förutom att på af visas bara det andra sökt på så väldigt ofta finns inte det som står.Tycker Award Finder är bra men vore bättre med fler uppdateringar.Klicka för att utvidga...

På AwardFares - beror på rutten. Skillnad om det är en rutt som ingår i de rutter som söks kontinuerligt automatiskt eller en rutt som någon har alert på. Sedan tillkommer som sagt även när andra söker på rutten. Nu handlade detta iofs inte om AwardFares, så det är väldigt Off-topic.

Jag tycker idén med Award finder hos SAS är bra, men att den enbart söker en gång per 24h gör den tämligen värdelös imho, speciellt när de inte skriver ut det tydligt när sökningen senast är gjord. Det gör att man blir besviken när man ser tillgång, klickar på det, och sedan så finns inte tillgängligheten.

Är det bara rena SAS-flighter jag söker, vilket ju är det som Award Finder hittar, så brukar jag personligen göra såhär:

1.För att söka i allmänhet om det finns något trevligt att boka: https://awardhacks.se/List - älskar Awardhacks lista. Gör det enkelt att få översikt och söka snabbt med cmd+f. Hovrar man över resultatet så visas det också när sökningen gjordes - så man vet om det är relativt nytt, eller gammalt resultat.

2. För att söka och hitta vid ett specifikt släppt (typ som när SAS massläppte ICN tidigare i år) så söker jag gärna med tidslinjen på Awardfares och söker igenom mängder med datum i realtid. Då kan man snabbt hitta passande datum och klicka sig in på bokningsidan och boka.

I både fall 1 och 2 här så tycker jag fortfarande att tredjepartslösningar (som Awardhacks eller AwardFares slår SAS på fingrarna när det kommer till dessa funktioner.

Award Finder är en bra start - men det måste tillkomma mer funktioner/högre frekvens på sökningar för att bli något vettigt imho.

Andra som har trubbel med hemsidan? Fick en varning i appen att de ha strul, men hemsidan laddar inte alls.

Tråkigt, då jag fick ett mejl om erbjudande att omboka mot en SAS-voucher, så vill ju se hur bra erbjudandet är...

aircraft-a330-above-the-clouds-blue-sky-sas-2.jpg

Scandinavian Airlines – Book Your Next Flight on Flysas.com

With SAS you are part of a community experiencing easy, joyful, and reliable services delivered the Scandinavian way – Book your next flight with SAS Airlines »

favicon.ico

www.flysas.com

XX"https://www.flysas.com/en" svarar, men det går inte all logga in...

Istället för att lägga tid på att fixa felen på hemsidan har man istället lagt tid på att införa pop up-annonser. Vämjeligt.

1762087821824-png.169743

På telefonen blir jag ofta tvingade att göra en (ej mobilanpassad) captcha. Men nu finns inte ens det alternativet kvar, dvs. omöjligt för mig att kolla år SAS hemsida på mobilen.

1000046282-png.169916

Det verkar vara helt omöjligt att logga in efter jag ändrade lösenordet. Kommer in i appen men inte via webben, är ut som sidan för redirect, konto dyker upp en kort sekund i hörnet sedan redirect till logout igen.

Någon annan som har samma problem?

Jag kontaktade support idag via chat på webbsidan, jag blev bara förbannad men problemet kvarstår.

Hoppas innerligt att de fixar det på måndag när SAS IT börjar jobba igen.

Tips till de med problem att logga in:

Sedan 30/9 tillåts enbart:

- e-post

- EB nr 9 siffror

Vid web-login.

Dvs EBS123456789 eller EB123456789

Är inte längre tillåtet.

Appen kommer få samma samt Passkey support senare (No more forgotten passwords!)

Peter G skrev:Tips till de med problem att logga in:Sedan 30/9 tillåts enbart:- e-post- EB nr 9 siffrorVid web-login.Dvs EBS123456789 eller EB123456789Är inte längre tillåtet.Appen kommer få samma samt Passkey support senare (No more forgotten passwords!)Klicka för att utvidga...
Testar både med mejl och EB nummer men som sagt inlogg verkar funka, det är redirect som är knasig, skickas vidare till main sida och sedan direkt redirect till logout. Så inlogg egentligen funkar från teknisk synpunkt, det är något annat som strular.

Tamas skrev:Testar både med mejl och EB nummer men som sagt inlogg verkar funka, det är redirect som är knasig, skickas vidare till main sida och sedan direkt redirect till logout. Så inlogg egentligen funkar från teknisk synpunkt, det är något annat som strular.Klicka för att utvidga...

Nu låter jag som en it support men har du provat med inkognito mode alternativt annan webbläsare?

Att du kommer in och och sen slängs ut verkar märkligt.

Fråga:

har du SAS for work kopplat till ditt konto och/eller travelpass? Det gjordes en del tekniska förändringar där i veckan så kanske har ett samband.

Inte hört om detta fel förut såvida inte kontot är låst, men då hade inte appen släppt in dig heller, respektive du hade fastnat på login sidan rent spontant.

Peter G skrev:Nu låter jag som en it support men har du provat med inkognito mode alternativt annan webbläsare?Att du kommer in och och sen slängs ut verkar märkligt.Fråga:har du SAS for work kopplat till ditt konto och/eller travelpass? Det gjordes en del tekniska förändringar där i veckan så kanske har ett samband.Inte hört om detta fel förut såvida inte kontot är låst, men då hade inte appen släppt in dig heller, respektive du hade fastnat på login sidan rent spontant.Klicka för att utvidga...
Hej! Uppskattar att du försöker hjälpa men jag har nog en viss erfarenhet i området och har testat allt jag kunde.

Jag har ingen work profile eller travelpass kopplat, allt verkar ha börjat efter att jag har ändrat lösenordet förra veckan, sedan dess är det omöjligt att logga in via webb. Eftersom inlogg fungerar i appen misstänker jag att problemet är webb relaterad.

Man kan enkelt kolla på nätverkstrafik när inloggning sker, inloggen valideras sedan är det 401 - unauthorized att hämta profilen och det går till logout direkt.

1762758382505-png.169990

Tamas skrev:Hej! Uppskattar att du försöker hjälpa men jag har nog en viss erfarenhet i området och har testat allt jag kunde.Jag har ingen work profile eller travelpass kopplat, allt verkar ha börjat efter att jag har ändrat lösenordet förra veckan, sedan dess är det omöjligt att logga in via webb. Eftersom inlogg fungerar i appen misstänker jag att problemet är webb relaterad.Man kan enkelt kolla på nätverkstrafik när inloggning sker, inloggen valideras sedan är det 401 - unauthorized att hämta profilen och det går till logout direkt.Visa bifogad bild 169990Klicka för att utvidga...

Pinga mig ditt EB nr så kollar en i teamet.

Jag jobbar på SAS //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji56.png

Kanske sen på bollen här... men är det bara jag som fortfarande har problem med att logga in på sas.se med min EB-profil?

Använder 9-siffror. Precis bytt lösenord. Kan logga in på mobil i app (Android). Provat ett par browsers, även i inkognito. Stängt av VPN. Testat två laptops med helt olika IP.

När jag loggar in i browser slussas jag vidare, men längst upp till höger står det fortfarande "Login". Så är inte inloggad. Trycker jag "mina bokningar" eller motsvarande får jag upp "logga in". Var likadant igår, men tänkte det var en glitch.

Någon som fortfarande upplever problem?

Kris skrev:Kanske sen på bollen här... men är det bara jag som fortfarande har problem med att logga in på sas.se med min EB-profil?Använder 9-siffror. Precis bytt lösenord. Kan logga in på mobil i app (Android). Provat ett par browsers, även i inkognito. Stängt av VPN. Testat två laptops med helt olika IP.När jag loggar in i browser slussas jag vidare, men längst upp till höger står det fortfarande "Login". Så är inte inloggad. Trycker jag "mina bokningar" eller motsvarande får jag upp "logga in". Var likadant igår, men tänkte det var en glitch.Någon som fortfarande upplever problem?Klicka för att utvidga...
Exakt samma problem för mig sedan någon dag tillbaka.

Alltså, detta problem uppstår för att man just byter lösenord. Ta kontakt med supporten och be dom fixa, enda kända sättet såvitt jag vet.

Back