Jannes skrev:Hade de ens fått göra sådana avtal under rekonstruktion/konkursskydd? Hade SAS gått med på att göra det med ett bolag i sådan situation?Att BRA efter två nära-döden situationer väljer att bli wet-leasee indikerar att det själva räknade med bättra odds att bolaget överlever så än att fortsätta som förut.Jag tror tyvärr att Eurocontrols prognoser inte tagit i beaktande SAS strategiändring med CPH som huvudhubb, som kommer öka behovet och intresset för direkta feederlinjer dit istället för ARN. Och att SAS har så gott som monopol på många inrikesrutter innebär att man kan sprida ut dem jämnare än när man tävlar med 1-2 andra bolag som vill åt de mest lukrativa tiderna.Men du insinuerar väl knappast att BRA ljugit i sina ekonomiska siffror, eller att Konkurrensverket inte kan analysera ekonomiska underlag? Konkurrensverkets uppgift är att bekräfta det BRA sagt, genom att faktiskt utreda situationen i hård data. Inte bara lite på snyfthistorier.Klicka för att utvidga...