Singapore airlines och SAS efter 1/9-24

• Thread starter Thread starter Lynx
  • Start date Start date
Vet ni om man får eurobonus om flighten är LH*** men operated by SIA? Går inte göra en claim då LH inte finns med på fältet som val.

EMfx skrev:Vet ni om man får eurobonus om flighten är LH*** men operated by SIA? Går inte göra en claim då LH inte finns med på fältet som val.Klicka för att utvidga...
Jag har fått poäng för det, men det tog 4 månader och 20-tal mail till Ebretro och Diamond supporten innan jag fick in poängen.

henke12 skrev:Hur är det med loungetillgång?Klicka för att utvidga...

Lynx skrev:Inte klart än vad jag vet - avtalet som skulle vara klart i november verkar vara försenatKlicka för att utvidga...
Jag reste hem från Singapore (SIA ekonomi) för en vecka sen och fick då komma in i loungen. Jag sa att jag var osäker på om jag hade access men förklarade att jag hade status med SAS. Det var inga konstigheter. Jag kunde ta med mig en gäst in också.

mano81 skrev:Jag reste hem från Singapore (SIA ekonomi) för en vecka sen och fick då komma in i loungen. Jag sa att jag var osäker på om jag hade access men förklarade att jag hade status med SAS. Det var inga konstigheter. Jag kunde ta med mig en gäst in också.Klicka för att utvidga...
Silverkris eller Krisflyer Gold?

Hei!

Fruen har EBG, skal fly t/r Manila med SK og SQ, i økonomi. Får hun noen fordeler hos SQ?

(Kan ikke booke gratis sete på SQ , kun på SK flightene. Ingen ekstra bagasje, kun 1 koffert)

ryrojo skrev:Hei!Fruen har EBG, skal fly t/r Manila med SK og SQ, i økonomi. Får hun noen fordeler hos SQ?(Kan ikke booke gratis sete på SQ , kun på SK flightene. Ingen ekstra bagasje, kun 1 koffert)Klicka för att utvidga...

Bara EB-poängsamlande. SAS har sagt att det ska komma mer men blir.mer och mer tveksam.

Någon som vet mer om dessa frågor jag har angående samarbetet SAS och SQ.....

- Verkar inte kunna boka Premium economy på SQ från CPH till SIN på sas.se? Kan man göra det om man ringer SAS?

- Om man bokar via sas.se t ex rutten ARN-CPH-SIN-KUL har man tillgång till lounge i SIN om man är EBG?

- Kan man boka gratis säten även på SIN som EBG (eftersom det är ett samarbete SAS + SQ)?

Någon som rest i med SAS + SQ samarbete och kan berätta lite hur det fungerade. Tack!

Anna Heijbel skrev:Någon som vet mer om dessa frågor jag har angående samarbetet SAS och SQ.....- Verkar inte kunna boka Premium economy på SQ från CPH till SIN på sas.se? Kan man göra det om man ringer SAS?Klicka för att utvidga...
Jag får upp Premium Eco på sas.se men de listas på egen rad så man måste först klicka på ”visa fler flygningar”. I appen kan man filtrera på Plus så ser du bara de avgångarna där det erbjuds.

I övrigt undrar jag samma som du plus vilka SQ flighter som går att boka via SAS?

Anna Heijbel skrev:Någon som vet mer om dessa frågor jag har angående samarbetet SAS och SQ.....- Verkar inte kunna boka Premium economy på SQ från CPH till SIN på sas.se? Kan man göra det om man ringer SAS?- Om man bokar via sas.se t ex rutten ARN-CPH-SIN-KUL har man tillgång till lounge i SIN om man är EBG?- Kan man boka gratis säten även på SIN som EBG (eftersom det är ett samarbete SAS + SQ)?Någon som rest i med SAS + SQ samarbete och kan berätta lite hur det fungerade. Tack!Klicka för att utvidga...
Jag reste med SQ i julas i ekonomi. Som EBD (borde vara samma som EBG) kunde jag inte välja sittplats. Däremot kom jag in i loungen på Changi Airport. Jag kunde till och med ta in en gäst.

Fredah skrev:Jag får upp Premium Eco på sas.se men de listas på egen rad så man måste först klicka på ”visa fler flygningar”. I appen kan man filtrera på Plus så ser du bara de avgångarna där det erbjuds.I övrigt undrar jag samma som du plus vilka SQ flighter som går att boka via SAS?Klicka för att utvidga...
Ursäkta min okunskap, men har försökt filtrera på plus i sas appen, men får inte till det? Hur gör man? Tack på förhand.

Nu kom både nivå och bonuspoäng för min flygning i november…

Back