L
Lynx
Guest
6 200 av vardera (SIN - CPH)Remington Steele skrev:Hur mycket om man får frågaKlicka för att utvidga...
6 200 av vardera (SIN - CPH)Remington Steele skrev:Hur mycket om man får frågaKlicka för att utvidga...
Får man fråga i vilken klass du flög l?Lynx skrev:Nu kom både nivå och bonuspoäng för min flygning i november…Klicka för att utvidga...
LDaniel Larsson skrev:Får man fråga i vilken klass du flög l?Klicka för att utvidga...
Hei, jeg har presis samme problem. Jeg fløy i feb med SQ CPH<->SIN<->KUL, og har purret flere ganger.Colonel skrev:Någon mer än jag som har problem registrera Eurobonuspoäng på codeshare med Singapore Airlines? De SAS-ben som flögs fick jag poäng på nästan direkt som vanligt. SQ-benen försöker jag nu (2-3 veckor senare) registrera hos SAS, men får då felmeddelandet "Det valda flygbolaget kunder inte behandla din registrering av saknade poäng". När jag checkade in i Singapore på hemvägen bad jag personalen kontrollera att mitt EBD var inlagt (men det ska väl inte spela någon roll för efterregistrering). Några förslag? (andra än att lägga tid på kundtjänst?)Klicka för att utvidga...
Tack student. Jag mailade diamond supporten nu (inte brådskande, så inte värt ringa in det).student skrev:Hei, jeg har presis samme problem. Jeg fløy i feb med SQ CPH<->SIN<->KUL, og har purret flere ganger.Jeg la til slutt inn en case hos customer service i mars. På langfredag fikk jeg poengene for CPH-SIN 5. feb. Purret forrige uke SIN-CPH 22.feb.Virker som de behandler flight by flight, case by case.Jeg sendte epost tilebretro@sas.no, men ikke fått svar.Har også prøvd med både SQ og SK flight nr på den etterregistrering-siden. Til ingen nytte.Men jeg synes du som EBD bør få prioritert handling. Prøve Gull/Diamant-telefonen?Klicka för att utvidga...
Hei!ryrojo skrev:Hei!Etter lang resultatløs samtale med SQ om fordeler som EBG på codeshare SK/SQ OSL-CPH-SIN-MNL og retur, ringte jeg SAS og fikk følgende svar:Som EBG i økonomiklasse (T&K) får man ekstra 20 kilo bagasje i tillegg til de opprinnelige 30 kilo.Sete må det betales for hvis man ikke føler seg heldig og tar sjansen på tildeling.Lounge i OSL & CPH (SK) og SIN & MNL (SQ) er inkludert, men ta med gyldig fysisk kort "just in case"Oppdatering etter endt reise.Klicka för att utvidga...
Hei, har du fått svar fra diamond support?Colonel skrev:Tack student. Jag mailade diamond supporten nu (inte brådskande, så inte värt ringa in det).Klicka för att utvidga...
Ja, 4 dagar efter att jag skickat mitt mail fick jag bekräftelse på att de skulle efterregistrera poängen (de skrev då att poängen skulle synas inom 4 veckor). 3 dagar efter det var poängen registrerade. Jag mailade dem alla uppgifter som man lägger in när man efterregistrerar själv med formuläret. Bra med Diamond ibland.student skrev:Hei, har du fått svar fra diamond support?Klicka för att utvidga...
Förmåner hos Singapore AirlinesSom medlem iEuroBonus Guld eller Diamant tjänar du EuroBonus-poäng och får tillgång till de följande förmånerna när du flyger medSingapore Airlines.Prioriterad incheckningPrioriterad ombordstigningPrioriterad bagagehantering1 extra incheckad väska (20 kg)Tillgång tillSilverKris Lounge. Du får ta med dig en gäst till loungen om gästen reser på samma flygning som du.Klicka för att utvidga...
Nej. Du tittar på en sida med förmåner på olika EB-medlemsnivåer, och av någon anledning har SAS valt att även påpeka att du tjänar poäng när de berättar vilka specifika förmåner EBG och EBD har. Vill du veta vad som gäller i allmänhet är det sidan om "Tjäna poäng" som gäller:JacobGBG skrev:Ser att förmåner med SQ nu gjorts officiella påSAS Hemsidaen skrivelse jag reagerar på är den första biten som är fetad. Ska man tolka det som att om man har status lägre än EBG så kan man ej ens tjäna poäng?Klicka för att utvidga...
När? Kanske om det är 3x poängpriset.mustam skrev:När tror ni man kommer kunna boka SQ för poäng?Klicka för att utvidga...
Konstigt, flugit med Singapore airlines i juni och juli intra-asien, fick ingen prio varken vid incheckning, ombordstigning eller bagaget. Inte heller lounge-access. Däremot fick jag poäng för flygningarna…JacobGBG skrev:Ser att förmåner med SQ nu gjorts officiella påSAS Hemsidaen skrivelse jag reagerar på är den första biten som är fetad. Ska man tolka det som att om man har status lägre än EBG så kan man ej ens tjäna poäng?Klicka för att utvidga...