Vad beror det på tror du?ResenärenLars skrev:Faktum kvarstår att Taiwan är tunt servad med direktflyg till/från Europa, framför allt utifrån ett Star Alliance perspektiv.Klicka för att utvidga...
Vad beror det på tror du?ResenärenLars skrev:Faktum kvarstår att Taiwan är tunt servad med direktflyg till/från Europa, framför allt utifrån ett Star Alliance perspektiv.Klicka för att utvidga...
För oneworld är det ännu värre.ResenärenLars skrev:Faktum kvarstår att Taiwan är tunt servad med direktflyg till/från Europa, framför allt utifrån ett Star Alliance perspektiv.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Vad beror det på tror du?Klicka för att utvidga...
Der är inte nödvändigt längre.Smuffe skrev:Så om SAS skulle få för sig att flyga till Taipei så måste de regga ett externt bolag med anledning utav Kinas krav?Döper de bolaget till Scandinasian då och behåller allt annat och livery etc?Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Bortser du nu från China Airlines och EVA Air?China Airlines flyger till Amsterdam, Frankfurt, London Gatwick (december 2017) och Rom.EVA Air flyger till Amsterdam, London Heathrow och Paris.Turkish flyger ju också till Taiwan.Sju av de tio största flygplatserna i Europa är alltså täckta.Klicka för att utvidga...
Seoul har definitivt mycket frakt, det gäller ju dock att SAS kan knyta fraktavtal med några leverantörer/producenter. Korean Air flyger som sagt redan en fraktversion av B747 till skandinavien någon gång i veckan.Tockstew skrev:Finns det någon som har koll på fraktvolymerna till de platser som nämns i tråden så skulle det tillföra en hel del....tror att det är en väldigt väsentlig del i kalkylen.Klicka för att utvidga...
Det bör egentligen vara egen tråd då det inte handlar om SAS nya longhaul linjer men det finns viktig aspekt när det gäller Norwegian.Panda skrev:Sedan denna tråd startades har det spekulerats i diverse destinationer. Flertalet av dessa har startats av både SAS exempelvis Hong Kong och Los Angeles men även vissa har/kommer att startas av andra bolag såsom Singapore och New Delhi för att bara nämna några. Det vore intressant att höra vad ni tror chanserna är att något annat bolag hinner före SAS angåede de mest frekvent förekommande destinationerna (tänker främst ifrån Stockholm) i denna tråd typ Tokyo, Shanghai, Seoul och Toronto. Alla dessa är hubbar för Star Alliance bolag vilket underlättar för den inte helt obetydliga transfertrafiken. Norwegian tycks vara sugna på de tre förstnämnda baserat på denna artikelNorwegians vd om flygskatt & Ryssland | Allt om Resornär de får tillstånd att flyga över Ryssland, men tror ni det kan finnas en chans att typ ANA, Air China, Asiana eller Air Canada skulle kunna vara mer beängna att satsa på en route till och från Stockholm än vad SAS är?Klicka för att utvidga...
Remington Steele skrev:Seoul i december med inhyrd A330 från Lufthansa som någon medlem nämde här? Finns det någon substans i det tro?Klicka för att utvidga...
En A330 med First. Alla EBD/P som bokar business har chans till uppgradering till F-kabinen. Jo man tackar!Remington Steele skrev:Seoul i december med inhyrd A330 från Lufthansa som någon medlem nämde här? Finns det någon substans i det tro?Klicka för att utvidga...
Lufthansa har snart inga A330 kvar med F-kabin, de ska omvandla alla A330 till trekabinslayout tror jag.Agö skrev:En A330 med First. Alla EBD/P som bokar business har chans till uppgradering till F-kabinen. Jo man tackar!Klicka för att utvidga...
Om det skulle vara sant, borde inte linjen vada lanserad redan?Remington Steele skrev:Seoul i december med inhyrd A330 från Lufthansa som någon medlem nämde här? Finns det någon substans i det tro?Klicka för att utvidga...
JKW skrev:Om det skulle vara sant, borde inte linjen vada lanserad redan?Tidigare expansioner har ju kommit med lång framförhållning.Klicka för att utvidga...
Gäller det även för Frankfurtbaserade A330?AndersPersson skrev:Lufthansa har snart inga A330 kvar med F-kabin, de ska omvandla alla A330 till trekabinslayout tror jag.Klicka för att utvidga...
Senator skrev:Vad jag har uppfattas så krävs det ca 6 månader att få ihop en linje. Det talas om relativt stora investeringar innan en första avgång. Det skall byggas lokala organisationer och dyl.Klicka för att utvidga...