A
AndersPersson
Guest
Ja det ska gälla alla vad jag har förstått.Agö skrev:Gäller det även för Frankfurtbaserade A330?Klicka för att utvidga...
Ja det ska gälla alla vad jag har förstått.Agö skrev:Gäller det även för Frankfurtbaserade A330?Klicka för att utvidga...
OK, det visste jag inte. Intressant.AndersPersson skrev:Ja det ska gälla alla vad jag har förstått.Klicka för att utvidga...
JKW skrev:Sen tror jag det blir tight med en kärra, det behövs nog två för en sådan rotation.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:En slinga Stockholm-Seoul-Stockholm-Toronto-Stockholm tar dock knappt 45 timmar (flygtid Toronto 8:30), så att köra två maskiner där skulle vara en lösning.Klicka för att utvidga...
Att schedulera tat på två timmar är risky.fcx skrev:När jag räknar så får jag flygtiden med A330 Arlanda - Seoul till 9:45h. Om man gör turn-around på 2 timmar så klarar man det på en maskin med minsta möjliga marginal.En slinga Stockholm-Seoul-Stockholm-Toronto-Stockholm tar dock knappt 45 timmar (flygtid Toronto 8:30), så att köra två maskiner där skulle vara en lösning.Klicka för att utvidga...
JKW skrev:Att schedulera tat på två timmar är risky.Man blir väldigt svag för förseningar.Man behöver nog minst 2,5 h på hemmabas.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Exakt, att bara köra Seoul från Stockholm kommer inte att funka i längden, man måste slinga med en annan destination.Antingen öppna Toronto som lämplig motpart, eller så får man slinga mot New York eller Chicago, vilket skulle innebära att man stänger Los Angeles (knappast troligt) eller Hong Kong (mycket tveksamt).Klicka för att utvidga...
Varför visar man inte siffrorna för Intercont paxen när man visar de andra siffrorna?!Jakob Österberg skrev:Sweavia har en lista också. Den ser lite knepig ut i mobilen så ser inte om de redovisar passagerarantal på långflygningarna. Men den indikerar ju åtm vilka rutter som kan vara aktuella.Route opportunities | Om SwedaviaKlicka för att utvidga...
Jakob Österberg skrev:Sweavia har en lista också. Den ser lite knepig ut i mobilen så ser inte om de redovisar passagerarantal på långflygningarna. Men den indikerar ju åtm vilka rutter som kan vara aktuella.Route opportunities | Om SwedaviaKlicka för att utvidga...
Ricci skrev:Varför visar man inte siffrorna för Intercont paxen när man visar de andra siffrorna?!Klicka för att utvidga...
Jag tror att ganska många länder är av intresse. Flera destinationer i Irak, Teheran och Beirut finns redan.Smuffe skrev:Lustigt är också Landvetter där New York finns med som stad samt "Mellanöstern" som region.Mellanöstern är ett ganska stort område med många länder...Är det Dubai, Doha, Cairo, Abu Dhabi, Amman, Beirut eller kanske Baghdad, Islamabad eller Muscat?Klicka för att utvidga...
igelkotten skrev:Hur kommer det sig att Manila är med? Har varit där, och även om jag hade kul, så är jag nog för gammal för stadens vilda västern-stuk. Andra svenskar jag känner undviker Manila pga dess rykte. Vilka är det som åker till Manila? Är det många svenska företag som är verksamma där?Klicka för att utvidga...
Yes, det handlar primärt om transferavgifterna. Kan citera lite:Ricci skrev:Nya ägare i CPH och det lovas långlinjer...Tyvärr, från låst sida...möjligt att@Agökan fylla på infon..SAS lover minister langruter - CHECK-IN.dkKlicka för att utvidga...
Der er særligt ét punkt, som er afgørende for at SAS vil styrke sit trafikknudepunkt i CPH. Det handler om hvad SAS betaler for de transferpassagerer, som flyver med SAS ind til Københavns Lufthavn og videre ud i verden. Rejsende fra Aalborg til San Francisco eller fra Chicago til Gdansk.SAS mener de bør betale langt mindre til Københavns Lufthavn for transferpassagerer end for lokalt afgående passagerer, der starter – og ofte også slutter – deres rejse i Københavns Lufthavn.”Det bør holdes for øje, at den lokalt afgående passager, som næsten uden undtagelse benytter lufthavnen også ved hjemrejsen, kun betaler ved udrejsen, mens transferpassageren betaler per gennemrejse – typisk to gennemrejser ved en returrejse,” skriver SAS i sit høringssvar.Klicka för att utvidga...