Betydligt bättre flexibilitet om man har alla A330E/A340 utgående från CPH och fler tyskar i planet vilket har varit en del av SAS förklaring länge vad gäller Köpenhamn. I övrigt är det tråkigt!Peter G skrev:Enda nyheten idag är väl att ARN-LAX flyttas till CPH likt ARN-HKG gjorde. Se check-in.dkKlicka för att utvidga...
Undrar vad som blir kvar i slutändan från ARN. Ser vi en tydlig strategi innebärande att CPH kommer överta de flesta långlinjer och de övriga nordiska hubbarna kommer mata?Peter G skrev:Enda nyheten idag är väl att ARN-LAX flyttas till CPH likt ARN-HKG gjorde. Se check-in.dkKlicka för att utvidga...
Matarlinjer till Frankfurt, Munchen och Köpenhamn.Hafermann skrev:Undrar vad som blir kvar i slutändan från ARNKlicka för att utvidga...
New York. Den kan stå på egna ben utan problem.Hafermann skrev:Undrar vad som blir kvar i slutändan från ARN. Ser vi en tydlig strategi innebärande att CPH kommer överta de Adelstam långlinjer och de övriga nordiska hubbarna kommer mata?Klicka för att utvidga...
Nej usch då måste man ju till Bromma. Hellre ett ökat antal flygningar från Arlanda. Nu finns det faktiskt lite luckor - kör konsekvent minst en gång i timmen tex, som en riktigt shuttle.Canadien skrev:Matarlinjer till Frankfurt, Munchen och Köpenhamn.Önskar att SAS öppnade Bromma-Köpenhamn med 10-12 avgångar om dagen så man slapp Arlanda heltKlicka för att utvidga...
Canadien skrev:Matarlinjer till Frankfurt, Munchen och Köpenhamn.Önskar att SAS öppnade Bromma-Köpenhamn med 10-12 avgångar om dagen så man slapp Arlanda heltKlicka för att utvidga...
Peter G skrev:Sök Forbes och SAS Haneda.Skandinavien har fått 1 slotvpå Haneda vilket borde betyda SAS enligt artikeln då Norwegian ej lyckats säkra avtal att flyga över Ryssland.Har vi tur får vi CPH-HND samt ARN-NRT.Vore ju magiskt bra!Klicka för att utvidga...
Eller Köpenhamn-Narita och Köpenhamn-Haneda, SAS vill ju inte ha långlinjer i Sverige. Det kanske mättar marknaden för mycket dock. Japaner gillar väl fortfarande Sverige och med den svagare kronan blir det fler incitament att åka hit.Peter G skrev:Sök Forbes och SAS Haneda.Skandinavien har fått 1 slotvpå Haneda vilket borde betyda SAS enligt artikeln då Norwegian ej lyckats säkra avtal att flyga över Ryssland.Har vi tur får vi CPH-HND samt ARN-NRT.Vore ju magiskt bra!Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Eller Köpenhamn-Narita och Köpenhamn-Haneda, SAS vill ju inte ha långlinjer i Sverige. Det kanske mättar marknaden för mycket dock. Japaner gillar väl fortfarande Sverige och med den svagare kronan blir det fler incitament att åka hit.Klicka för att utvidga...
Nej det tror jag inte. Oslo är ju till och med aningen längre.Erik M skrev:Förstår cph men förklara för en okunnig - varför skulle man vilka flyga på Oslo hellre än Stockholm? Finns det nån ”flygteknisk” eller rutt-strategisk anledning? Kulturella och ekonomiska aspekter kan jag spekulera i själv.Klicka för att utvidga...
Det är ju ifall ANA ser t ex bra fraktmöjligheter (Norsk fisk) eller att turismen föredrar lugna Norge framför gängkrigens Sverige som det ibland framställs i utrikisk media.Erik M skrev:Förstår cph men förklara för en okunnig - varför skulle man vilka flyga på Oslo hellre än Stockholm? Finns det nån ”flygteknisk” eller rutt-strategisk anledning? Kulturella och ekonomiska aspekter kan jag spekulera i själv.Klicka för att utvidga...
Får de tillbaka frakten som de förlorade till Lufthansa så är säkert SEA ett alternativ igen.Cristoffer Cedergren skrev:Medans SAS A350 står parkerade övar Bjornpilot landningar i simulatorn. Seattle nämns. Vild chansning att SEA finns som ny destination i SAS pipeline efter att den här krisen är över?Klicka för att utvidga...