Concorde skrev:Tror LH ångrar tidigare beslut med så pass bred flotta idag.Varje rad innebär en typ av certifiering för piloter, mekaniker, cc etc.Känns som om dom skulle vinna mycket på att konsolidera sin flotta!Klicka för att utvidga...
Senator skrev:SAS har sedan 2001 ändrat strategi lika ofta som några byter kalsongerDet ryktas i norska Aftenposten idag (norska DN) att SAS tittar på full-service koncept igen:Slik blir nye SAS - AftenpostenKlicka för att utvidga...
Rustscheff skrev:Z på LX: Sorry. Uppgraderingsbar med POÄNG och extraavgift. Inte med e-vouchers...Klicka för att utvidga...
Rustscheff skrev:P och Z kommer att ha samma regler för intjäning på LX som på LH. Farväl 10 000 poäng för 3400 DKK!!!Det ENDA som gör att jag kommer att hålla kvar mitt SEN-kort är att man fortfarande kan uppgradera med e-vouchers från LX Z till O (F). I övrigt kan jag bara säga att jag frågat BA om status match...På ett år har LH lyckats med de största försämringar jag någonsin sett i ett FF-program under hela min karriär! Nu kommer jag att kvarhålla min status genom att flyga rabatterad F, och då med fördel på TG och SQ österut och LX västerut. Min sista resa i LH F/Z/C/D blir 17-24 maj. Jag förstår inte riktigt logiken-tror LH verkligen att ett plastkort i plånboken är värt 10 000 kr mer per biljett i LH C-som motsvarar Premium economy i komfort!Klicka för att utvidga...
Concorde skrev:Tror LH ångrar tidigare beslut med så pass bred flotta idag.A380A340-600A340-400/A330A319/320/321B737-300/500B747-400B747-8iEmbraer ERJ-195/190Avro RJ85 BAe146Bombardier CRJ900/700ATR72-500Bombardier DH8-Q400MD-11Varje rad innebär en typ av certifiering för piloter, mekaniker, cc etc.Känns som om dom skulle vinna mycket på att konsolidera sin flotta!Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:Germanwings har i varje fall etablerat sig på LHR...måste vara den enda renodlade LCC på LHR? Flyger på STR&CGN...Klicka för att utvidga...
Ah just det Vueling har man jutt sett på T3. Vad harcFlyBe för linjer?Palazzi skrev:Nästan; Vueling och Flybe flyger också på LHR...Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:Ah just det Vueling har man jutt sett på T3. Vad harcFlyBe för linjer?Klicka för att utvidga...
Concorde skrev:Nu tryckte jag på rätt knapp. Ursäkta Senator att jag kom åt redigera knappen. Det var absolut inte med mening.____Inte riktigt.747-400 och 767-300 kör samma motorer och överlag väldigt lika i underhålls avseende för BA.A340-600 har helt andra motorer än A330 samt 340-2/300, dvs olika i underhålls avseende för LH.Cityflyer kör endast Embraer 170/175/190/195.Så du får en flotta som är nästan 50% mer homogen än LH. AHO har en poäng med att LH Tech underhåller många plan åt andra. Men den trenden lutar mer åt Asien idag. Många skeppar sina maskiner dit för underhåll.LH kommer ju inte droppa F helt och hållet. Journalister skriver för att skapa rubriker. Det var likadant förra året när BA skar ner på sina F rutter. Flera skrev att "man lägger ned First" vilket ju var osant.Snarare, precis som BA, kommer LH fokusera F på de rutter där det finns volymer. Viktiga nav i Asien samt Nordamerika. LH har inte heller lyxen som BA har. London är Europas finanscentrum. London är ett centrum för underhållning. Du har alltså skytteltrafik med bankers till NYC, samt massor med folk som gärna flyger F till La-la-Land.Klicka för att utvidga...