Strawberry och Norwegian julkalender 2023

mrestes skrev:Tycker också att det ser riktigt bra ut. Frågan är om trippelpoäng för inköp med Strawberry Mastercard under december gäller, dvs 9 poäng per 10 kr I spend?Klicka för att utvidga...


Mailsvar från Strawberrys kundtjänst





kw7zcb2v-png.148532
 
Perfekt. Har flera vistelser närmsta tiden som bokats på x3 nätter, perfekt att kunna få ytterligare 15% rabatt och säkra betalning i december.
 
ekf skrev:Julkalendern är väl lite sådär… men dagens lucka ger 15% rabatt på Strawberry-presentkort. Tex 850kr för ett med värde 1000kr.Är det någon som känner till några fällor med dem?Presentkort till Alla hjärtans dag | StrawberryGe bort ett presentkort till någon du håller kär! Våra presentkort är giltiga i hela hotelluniversumet: hotellnätter, spa och restaurang.www.strawberry.seKlicka för att utvidga...


Som medlem får du ikke ikke meget ud af rabatten. Du kan ikke bruge det sammen med din medlemspris, så det svarer til 15% på den fulde listepris.



4.5 Gavekort kan ikke brukes som betalingsmiddel direkte på vår nettside eller app. Opphold som skal betales med gavekort må derfor bookes med en priskategori som betales ved innsjekk.
 
Bättre villkor i Sverige.



Användning

4.1 Presentkort kan användas som betalmedel på alla våra hotell, restauranger och spa-anläggningar (och andra bolag inom koncernen) oavsett land. Presentkort är inte personliga och kan därmed användas av en annan person än den som köpt presentkortet.





4.2 Presentkort kan inte användas för att köpa andra presentkort.





4.3 Vid avbokning eller liknande sker återbetalning till samma presentkort som användes vid bokningen eller köpet. Återbetalning på grund av avbokning eller liknande påverkar inte presentkortets ursprungliga giltighetstid.





4.4 Presentkort kan ej bytas mot kontanter.





4.5 Presentkort kan ej användas som betalmedel på vår hemsida eller app. Vistelser som önskas betalas med presentkort måste därför bokas med en pristyp som betalas på hotellet vid ankomst







Allmänna villkor digitala presentkort | Strawberry




favicon.ico


www.strawberry.se
 
Du kan betala medlemspris på hotellet. Det är bara bokningar som kan inte avbokas som man måste betala online i förväg.

Så det är inte bara fullpris nätter med presentkort.
 
mrestes skrev:Tack, skickade till gold och fick redan svar att de skickar det vidare till rätt avdelning. Inte löst till 100% men sjukt snabbt första svar.Klicka för att utvidga...
Vad ville de ha för screenshots? På kvittot på mailen och/eller transaktionen i spendwise-appen?
 
Doctor-X skrev:Mailsvar från Strawberrys kundtjänstKlicka för att utvidga...
Jag fick helt motstridigt svar från kundtjänst... Får väl se vad som händer...



"Vi kan se i din skärmdump att du gjorde ditt inköp idag, den 22a. Det kan ta upp 48 timmar innan köpet registreras på din profil. Systemet ska hantera detta automatiskt angående dina trippel poäng, men om de inte läggs in framåt nästa måndag, vänligen kontakta oss igen så kikar vi på det."
 
ekf skrev:Jag fick helt motstridigt svar från kundtjänst... Får väl se vad som händer..."Vi kan se i din skärmdump att du gjorde ditt inköp idag, den 22a. Det kan ta upp 48 timmar innan köpet registreras på din profil. Systemet ska hantera detta automatiskt angående dina trippel poäng, men om de inte läggs in framåt nästa måndag, vänligen kontakta oss igen så kikar vi på det."Klicka för att utvidga...
Jag skrev så här i mitt epost och så svarade dem. Hur som helst så tror jag det blir löst för både dig och mig.



"Jag har hört att man behöver kontakt er för att få trippelbonus poäng för inköp av presentkort hos Strawberry med Strawberry Mastercard nu under kampanjen i december, dvs 90 bonuspoäng per 100 kr jag spenderar hos Strawberry.



Jag har just köpt ett presentkort och betalat med min Strawberry Mastercard. Priset var 5100. Kan ni se till att bonuspoängen blir korrekt. Här är kvittot på inköpet. " "Jag har tagit detta vidare med de som hanterar dessa efterregistreringar så kommer dina poäng synas inom 3 arbetsdagar."
 
mrestes skrev:Jag skrev så här i mitt epost och så svarade dem. Hur som helst så tror jag det blir löst för både dig och mig.Klicka för att utvidga...
Det gör det säkert, men ville bidra med min datapunkt. Ändå ganska spännande att det kan vara så olika svar...
 
ekf skrev:Jag fick helt motstridigt svar från kundtjänst... Får väl se vad som händer..."Vi kan se i din skärmdump att du gjorde ditt inköp idag, den 22a. Det kan ta upp 48 timmar innan köpet registreras på din profil. Systemet ska hantera detta automatiskt angående dina trippel poäng, men om de inte läggs in framåt nästa måndag, vänligen kontakta oss igen så kikar vi på det."Klicka för att utvidga...
Nu syns poäng och det blev inte trippel. Nu ska vi se om det fixas som lovat. Din agent hade iallafall fel om första steget.
 
Sista luckan:



God jul! Få 24 % rabatt på alla flygresor och hotell​I dag firar vi med rabatt på alla flygrutter och hotell. Överraska familjen eller en vän med en resa i början av året. Få 24 % rabatt på flyg och hotell. Vi önskar dig en riktigt god jul!



Boka senast 24/12 2023 kl. 23:59. Flyg mellan 8/1-30/3 2024. Bo mellan 1/1-8/4 2024.






24-dec.jpg




Julkalender – 24 december

24 % rabatt på hotell


favicon-32x32.png


www.strawberry.se







https://www.norwegian.com/se/norwegian-reward/julkalender/
 
ekf skrev:The Christmas calendar is a bit like that... but today's slot offers a 15% discount on Strawberry gift cards. For example SEK 850 for one with a value of SEK 1000.Does anyone know of any traps with them?https://www.strawberry.se/shop/erbjuande-presentkort/Klicka för att utvidga...


I used the gift cards extensively when there was a 5x the status night promo applicable during the pandemic. The only “traps” I encountered while running accounts to Platinum status that there were a couple of occasions where:



1) the hotels’ payment system went down and they were only taking bank card payments via a workaround; and



2) a couple of hotels billed the electronic gift cards twice or otherwise wrongly when they shouldn’t have.



The incorrect billing of the gift cards at the hotels got fixed via email, but it’s a reminder to keep a close eye on the gift card balances before checkin in and even after paying and checking out.
 
mrestes skrev:Nu syns poäng och det blev inte trippel. Nu ska vi se om det fixas som lovat. Din agent hade iallafall fel om första steget.Klicka för att utvidga...
Jag hade samma problem. Mailade dem den 27e och fick svar efter knappt 2 timmar att de skickat vidare till it avdelningen. Den 28e landade justerade poäng på kontot.



De har onekligen upprepade problem med att hantera sina kampanjer men kundtjänst har alltid gjort ett bra och snabbt jobb att reda ut det för mig.
 
mha321 skrev:Jag hade samma problem. Mailade dem den 27e och fick svar efter knappt 2 timmar att de skickat vidare till it avdelningen. Den 28e landade justerade poäng på kontot.De har onekligen upprepade problem med att hantera sina kampanjer men kundtjänst har alltid gjort ett bra och snabbt jobb att reda ut det för mig.Klicka för att utvidga...
Jag har inte sett ännu. Däremot en betalning via appen, en liten stund efter en bokning på Selma Spa, fick korrekt 3 poäng direkt. Fick även SAS poäng direkt på den betalning så det blir en bra trippel dip på den vistelsen. Får skriva igen om presentkortet.
 
Back
Top