Strawberry och Norwegian julkalender 2023

mha321 skrev:Jag hade samma problem. Mailade dem den 27e och fick svar efter knappt 2 timmar att de skickat vidare till it avdelningen. Den 28e landade justerade poäng på kontot.De har onekligen upprepade problem med att hantera sina kampanjer men kundtjänst har alltid gjort ett bra och snabbt jobb att reda ut det för mig.Klicka för att utvidga...


Köpte presentkort sent på kvällen 22:a dec, bokfört 27:e dec på Strawberry MC, poängen in på Strawberrykontot 28:e dec men endast med 10+10p/100kr, mailade till Platinum-mailen 28:e med bifogat kontoutdrag från Strawberry MC, printscreen från Strawberrykontot och PDF-kopia på presentkortet - rätt summa poäng på Strawberrykontot inom 2h efter första mailet.
 
Det är ju helt omöjligt att hålla koll på poängen och om man har fått in korrekt. Både appen och hemsidan är ju under all kritik!
 
jerixon skrev:Det är ju helt omöjligt att hålla koll på poängen och om man har fått in korrekt. Både appen och hemsidan är ju under all kritik!Klicka för att utvidga...
Ja den är riktigt riktigt dålig. Särskilt med saker som att det finns ett filter för "visa mastercard". Som ändrar exakt ingenting i listan.



Jag har helt gett upp att hålla koll på generella poäng och missar säkert en hel del där. Fokuserar på att endast bry mig om själva hotell poängen och bättre kampanjer.
 
mha321 skrev:Ja den är riktigt riktigt dålig. Särskilt med saker som att det finns ett filter för "visa mastercard". Som ändrar exakt ingenting i listan.Klicka för att utvidga...
Om du har ett Strawberry Mastercard, och får in poäng och kvalificerade nätter genom det kortet, så ändras listan. Åtminstone för mig, på iOS.
 
Shoreline skrev:Om du har ett Strawberry Mastercard, och får in poäng och kvalificerade nätter genom det kortet, så ändras listan. Åtminstone för mig, på iOS.Klicka för att utvidga...
Den gör det inte för mig på Android. Och har inte gjort på flera år.
 
mha321 skrev:Den gör det inte för mig på Android. Och har inte gjort på flera år.Klicka för att utvidga...
Dito. Det var länge sedan den funktionen slutade att fungera. Trist egentligen. Har använt den tidigare.



Nu känns det som meningslöst att ge feedback på saker som fungerar dåligt med app/web. Ids bara skriva om det är poäng som saknas (och det är support duktiga på att ta hand om).
 
mrestes skrev:Jag har inte sett ännu. Däremot en betalning via appen, en liten stund efter en bokning på Selma Spa, fick korrekt 3 poäng direkt. Fick även SAS poäng direkt på den betalning så det blir en bra trippel dip på den vistelsen. Får skriva igen om presentkortet.Klicka för att utvidga...
Nu ramlade in 3570 poäng till.
 
ekf skrev:Julkalendern är väl lite sådär… men dagens lucka ger 15% rabatt på Strawberry-presentkort. Tex 850kr för ett med värde 1000kr.Är det någon som känner till några fällor med dem?Presentkort till Alla hjärtans dag | StrawberryGe bort ett presentkort till någon du håller kär! Våra presentkort är giltiga i hela hotelluniversumet: hotellnätter, spa och restaurang.www.strawberry.seKlicka för att utvidga...


Kan har hittat en fälla. Frun både nyligen på Selma Spa. Rummet betalades i förskott i december för att få 3*trippelpoäng på Strawberry Mastercard. Resten, middagar, spa... satts upp på rummet och betalades med presentkortet köpt i december.



Nu när hon har checkat ut fick hon endast poäng för rummet, inget för allt extra trots att det debiterades till rummet.

När hon skulle rapportera saknad poäng hittade hon detta; "För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), presentkort, samt vid “Complimentary”-rum, ges inga bonuspoäng."



Det konstiga är att när hon var på spa bodde jag på Comfort Arlanda. Där betalade jag rummet med samma presentkort. Men jag fick poäng precis som vanligt.



Hon har rapporterat ändå. Får se vad som händer. Men om det är standard att inte få bonuspoäng när man betalar med presentkort är det ingen bra idè att köpa de när Strawberry Mastercard har 3*trippelpoäng om presentkort är till fullpris. För då ge ett presentkort på 1000 kronor 900 poäng vid inköp men du förlorar 1200 poäng när det används om du är Guld medlem.
 
mrestes skrev:"För övernattning som betalas med bonuspoäng (bonusnatt), presentkort, samt vid “Complimentary”-rum, ges inga bonuspoäng."Klicka för att utvidga...
Den där skrivningen hittade jag också, men på annat ställe klargjordes det att det gäller presentkort som är av typen ”en övernattning”, vilka inte verkar finnas längre… Men jag har inte provat själv ännu.



Edit: Se medlemsvillkoren, punkt 4.6
 
ekf skrev:Den där skrivningen hittade jag också, men på annat ställe klargjordes det att det gäller presentkort som är av typen ”en övernattning”, vilka inte verkar finnas längre… Men jag har inte provat själv ännu.Edit: Se medlemsvillkoren, punkt 4.6Klicka för att utvidga...
Tidigare kunde man ge bort ett presentkort med bonuspoäng, så någon annan kunde boka på 'dina' poäng. Jag antar att sådana menas.
 
Back
Top