sirlongfellow skrev:Vi åker hem i kväll från Dubai och vi hade tänkte en eftermiddag vid poolen!!!!Men den är stängd....Tack för det Sofitel Jumerirah Beach hotel!!!!!!Hade jag vetat att poolområdet skulle vara avstängt idag( och 3 dagar till),skulle jag bokat Hilton som ligger 200meter bort!!!Visst det är ett fint hotel men liten poolarea sedan sedan har hotelet ingen egen strand.....Vi här även bott på Radisson Deira Creek , som kändes bättre... (måste säga så som aktieägare)Det är äldre,ligger inte vid havet och "lite mer slitet".Men trevligare ställe med många resturanger.Men nästa gång blir det nog Jumeirah Beach Hotel!!Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:Tack för iaktagelsen...funderar på Hilton eller Sofitel, har hilton "bättre" pool? Lite sugen testa sofitel men dom är dyrare än Hilton...Hilton ger ju oxå dubbla poäng.,,,Klicka för att utvidga...
segra skrev:Bokade en höstlovsresa till Dubai med Qatar & deras 3 dagars rea i Z. Upptäckte därefter att det troligen är en populär tid att åka till Dubai. Hotell priserna är ganska höga milt sagt. Tittade då in på FT efter tips i denna tråd.http://www.businessclass.se/hotell/384-lyxhotell-lyxresorter-introduktion.htmlSökte på Grosvenor House Dubai promo code och vipps så sjönk priset över 10000:- för en vecka. Använde koden z6h och fick då 4 nätter "gratis" totalt på de 2 rummen jag bokade. Förresten, någon som bott på detta hotell? ligger som nr 2 på Tripadvisor iaf.Glömde ju skriva Tack bc.seKlicka för att utvidga...
maba skrev:Själv har jag aldrig bott på Grosvenor House men däremot på Sofitel Jumeirah beach, Crowne Plaza festival city, Pullman mall of the Emirates, Radisson downtown och Metropolitan palace hotel. Hotellen är rangordnade i fallande ordning.Men det är inte därför jag svarar på din post utan jag tänker tipsa dig om "Entertainer Dubai Family" som är två tjocka böcker med en massa 2 för 1 erbjudanden. Den innehåller allt från utflykter, upplevelser, äventyrsbad, golf, glass, burgare, riktigt bra middagar på olika hotell och restauranger osv.osv.Jag köpte den när jag och frugan var i Dubai i sommras och vi körde gärnet med den vilket resulterade i att vi sparde en massa pengar, dessutom ska vi till Dubai i vinter igen och kommer att fortsätta att använda oss av den.Oftast är det tre vouchrar på varje erbjudande så även om man är fler än två så kan ta del av dem men man ska helst vara ett jämnt antal. Tydligen är det väldigt många Dubai-bor som använder sig av den så det är ett väldigt inarbetat koncept.Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att fråga.Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Hur köper man den och vad är priset?Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Om du letar efter value-for-money, så är mitt tips Four Points by Sheraton. Det på Sheik Zaid Road är riktigt braKlicka för att utvidga...