Tack för input, tar med mig det i tänket.Jag kan bara instämma med detta och om det är viktigt med en så smidig och bekymmersfri resa som möjligt så hade jag inte bokat med Turkish. De gör väldigt mycket ändringar både av tidtabellen och flygplanstyp. Om ni bokar ett år i förväg så kan ni se fram emot ett antal mail om schedule change fram till avgång, med lite tur så är det bara någon timme hit eller dit men har ni otur så blir det att spendera natten på flygplatsen. Det sker även nära inpå, nu kanske jag har haft otur men varje gång jag rest med Turkish har det varit något problem. Senast fick vi spendera 7h (över natten) då vårt flyg blev förenat på grund av flygplansbyte. Sen är ju Istanbul flygplats enorma avstånd och de är ofta sena med att lista gate på skärmarna vilket lätt skapar stress när man ska ta sig en halvtimme bort. Nä personligen hade jag hellre tagit två smidiga byten om det krävs för att minska riskerna eller ställ in dig på att det kommer bli strul vilket också kan vara en okej avvägning eftersom de ändå levererar en bra produkt i förhållande till pris.
Får nog fundera ett varv till – det kanske slutar med något liknande som förrförra året med Lufthansa eller som i år med Singapore, eller så chansar vi ändå på Turkish. Blir en avvägning mellan pris, flygtider och hur vi på ett smidigt sätt kan lösa bokningen för 8 personer.