johannesa skrev:Tack för bra FAQ, AHO. Jag har dock en fundering som jag inte hittat svaret på någonstans.Mitt företag har en konferens i NY i månadsskiftet november/december och vi har bokat in oss, ca 40 pers, på SK903/SK904. Vi gjorde en gruppbokning i somras genom vår resebyrå och namnen låstes för någon vecka sen. Perfekt timing. Biljetterna är nu biljetterade och vi har fått en faktura. Frågan vi nu ställer oss är om det finns något bra sätt att minska risken att förlora alla dessa pengar om det vill sig illa på söndag. Om vi bara betalar resebyråns faktura lär det vara kört. Vi har blivit erbjudna att betala med kort och jag funderar på att betala med privat Amex mot en avgift om 2%. Kan jag då vara säker på att konsumentkreditlagen gäller även om jag har handlat för mitt företags räkning? Någon som vet? Trodde faktiskt bara för någon dag sen inte att det här skulle vara något problem men man kan inte undgå att smittas av nervositeten...Klicka för att utvidga...
fotball skrev:hej allahar 618 nummer får jag då en ny biljett av SQ om sas går omkull?Klicka för att utvidga...
sk-sthlm skrev:Så 40 biljetter till NY för dina kollegor faller sannolikt utanför definitionen...men det blir ju bra med Amex-points!Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:Inslag igår på TV4 med resenär som bokat Thailands resan i vinter med SAS, Som redan nu trots SAS inte är i konkurs kräver regeringen/staten skall ersätta resan.Klicka för att utvidga...
Henrik Lundqvist skrev:Är det någon kunnig som vet om min resa räknas som paketresa:Jag studerar i USA, åkte hit i augusti och ska åka hem i slutet av december. I samband med att jag bokade min resa via Travelpartner så bokade jag även de 4 första nätterna på hotell (har nu även bokat sista natten på hotell innan hemresa, men det gjordes för någon vecka sedan).Tack på förhand!Klicka för att utvidga...
Malu skrev:Jag har en bokning med SAS till Göteborg på söndag och tänkte titta efter om det gick att göra en alternativ routing med LH via utlandet. Visst gick det. Vad tycker ni om priset?? Jag tror att jag står över erbjudandet. (Obs att det är Economy.)Visa bifogad bild 11034Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Jag har bokat en RT ARN-FRA-LOS en gång i bokningsklass Y. Den var inte billig, men jag fick ju inte välja det billigare alternativet, för det var ju business...Klicka för att utvidga...
Jan Petterson skrev:Business hade ju varit fruktansvärt om någon på vilket företag som helst åkt, så det låter ju rimligt att köpa dyrare economy-biljetterTror våran resepolicy säger "lowest sensible price" eller något sånt, får kolla igen om dom faktiskt specar bokningsklasser också =)Klicka för att utvidga...
Perra skrev:FAQtext av AHO)Efter avresa:Om din biljett består av två enkelbiljetter, kan du vända dig till din kreditkortsutgivare. Du kan begära återbetalning av tjänster som du inte har fått(pga konkurs).Om det är en tur och rerur biljett kommer du sannolikt inte att få pengarna tillbaka.[/INDENT]Vad ska jag göra när jag redan har påbörjat resan och SAS har gått i konkurs före min hemresa?Du kan vända dig till din hemförsäkring, kreditkort/kontkortsförsäkring. Om du har tur kanske de täcker hemtransport.Klicka för att utvidga...
TorbjornMieden skrev:first in line is..Johan Von Holstein..Klicka för att utvidga...