Det är inte bara hos SAS, det gäller även för många andra flygbolags biljetter.Canadien skrev:Otroligt irriterande att hemresepriserna hoppar upp och ned beroende på om man reser ut till NYC på söndag eller måndag.Klicka för att utvidga...
De har kanske annorlunda prissättning och villkor på andra marknader.Canadien skrev:jo, fast i mitt exempel flyger inte SAS till de destinationerna, vilket BA gör, så det blir ett byte i bägge fallen och då SAS oftast är minst 50% dyrare p g a helgregeln faller det alternativet bort.Klicka för att utvidga...
Du kan fråga britterna i Storbritannien om de tycker likadant.Canadien skrev:Absolut, jag är bara förundrad varför SAS inte vill ha mina pengar.Klicka för att utvidga...
Jag har kollat priser av British Airways och SAS biljetter från Stockholm till Montreal med utresa på måndag, hemresa på fredag samma vecka med avgång om 2 veckor. Ungefär en vanlig affärsresenär kan tänka sig att flyga.Canadien skrev:Du menar att för en Britt skulle det vara billigare att utan helgnatt åka LHR-CPH-EWR-YUL med SAS än att ta BA direkt till YUL? Har svårt att tro detKlicka för att utvidga...