bjornstrom skrev:Hittar lediga, städade rum?Klicka för att utvidga...
Kristofer skrev:Låter ju inte helt orimligt. Men varför gör de detta först när gästen anländer?Klicka för att utvidga...
Relativt ofta när man bor på hotell tycker jag incheckningen tar väldigt lång tid. Personalen knappar, knappar, knappar och knappar på sin dator. Någon som vet exakt vad de gör?Klicka för att utvidga...
Kristofer skrev:Låter ju inte helt orimligt. Men varför gör de detta först när gästen anländer?Klicka för att utvidga...
Vissa hotell är extremt omständiga när det gäller uppsättningen av deras bokningssystem. De ska ha in så himla mycket data om gästen, och har så många olika room rates, rabatter, osv osv osv. Sen ska personalen fråga om gästen behöver en parkeringsplats, behöver tillgång till internet, osv osv osv. Håller helt med om att vissa hotell är extremt långsamma vid incheckning.Lustigt nog är hotell oftast inte alls bekymrade över incheckningstiden, däremot är de EXTREMT noga och ofta kinkiga när det gäller hastigheten på utcheckningen.Det är inte alls ovanligt att jag för höra att hotell släppt iväg gäster som inte betalat för sig, för att gästen hade bråttom iväg och betalsystemet just då strulade. Utan att ta någon info av gästen, scanna pass/körkort eller ens ett telefonnummer.Klicka för att utvidga...
andreijas skrev:Hotell är väll inget jämfört med hyrbilar?!Klicka för att utvidga...
Smarthotel i Stavanger hade också ett liknande system.Morgan skrev:Bodde i höstas på ett Premier Inn-hotell i London (tänk Scandic). Deras incheckningsprocess var välgenomtänkt och effektiv - man checkade helt enkelt in som man gör vid en automat på flygplatsen och istället för boadingkort spottades nyckelkort ut:Speedy check-inKlicka för att utvidga...
Chrille skrev:Att hyra bil är ju löjligt enkelt numera om man är stammis t ex på Hertz. Bara att hoppa in i sin bokade bil och åka. Återlämnar nycklarna i ett brevinkast och får räkningen på mail dagen efter.Ser fram emot något liknande på hotellen i framtiden, åtminstone om man är stamgäst. Jag tycker egentligen att utcheckningen är omständigast eftersom det oftast uppstår kö på morgonen. Ibland ber jag att få betala redan vid incheckningen, då kan man bara lägga nyckelbrickan på disken och gå på morgonen.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Just den lösningen finns väl redan bl.a. på Hilton och Radisson, non-stop checkout, easy check-out etc... Du lämnar bara nyckelkortet i en låda och sedan off till nya äventyrMvh/NotRyanKlicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Just den lösningen finns väl redan bl.a. på Hilton och Radisson, non-stop checkout, easy check-out etc... Du lämnar bara nyckelkortet i en låda och sedan off till nya äventyrMvh/NotRyanKlicka för att utvidga...