Vilka bolag erbjuder SAS anslutningar på i Hong Kong?

AABack2ARN skrev:Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?Klicka för att utvidga...

Cathay Dragon
Cathay Pacific
China Airlines
EVA Air
Hong Kong Airlines
Till Taipei , t ex.



Kod:


V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 VLSEECO V R 1049.00 ---- -/‡ ‡‡/ - EH01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-TPE CXR-SK TVL-11NOV17 RULE-NKS2 IPREUAS/4
FARE BASIS-VLSEECO SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-XEX RT-REGULAR EXCURSION
SEK 8342 CONS E24MAR17 D-INFINITY FC-VLSEECO FN-
SYSTEM DATES - CREATED 23MAR17/1621 EXPIRES INFINITY

**** CONSTRUCTED ROUTING STO-TPE/SK EF-24MAR17 DIS-INDEF
**PUBLISHED ARN-TYO EURG/4 PUBLISHED ROUTING 2227
**ADDON DST TPE EURG/4 PUBLISHED ROUTING 2227

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-BJS/HKG/SHA-BR/CA/CI/CX/HX/KA-TPE
2. STO-CPH-BJS/HKG/SHA-BR/CA/CI/CX/HX/KA-TPE
 
AABack2ARN skrev:Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?Klicka för att utvidga...


Min erfarenhet är att de inte erbjuder så mycket anslutningar. Jag har ofta Hongkong som nav i mina Asienresor men de flesta av dessa resor får göras på separata bokningar då SAS vanligtvis erbjuder byten i Beijing eller Tokyo istället. I vissa fall i Shanghai. Alternativt erbjuds man att flyga med Singapore Airlines via Singapore.



Hongkong är ju ingen Star Alliance hub, även om många Star Alliance bolag flyger dit. Därför har jag många gånger hävdat att SAS bör satsa på Taipei. Det skulle ge dem ett bra Star Alliance nätverk (EVA air) till nästan hela Asien.
 
Agö skrev:De har ju ett samarbete med just Hong Kong Airlines tillChongqing, Chengdu, Fuzhou, Haikou, Hangzhou, Guiyang, Nanjing, Nanning, Sanya och Taipei. Det är väl inte så dåligt? Att det sedan inte är inom Star Alliance är ju trist.SAS i samarbete med Hong Kong Airlines | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
SAS har också priser till Australien med Cathay Pacific via Hong Kong.





Kod:


V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 DSEBIZ D R 4906.00 ---- - -/ - EH01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-SYD CXR-SK TVL-01NOV17 RULE-NKS1 IPREUAS/4
FARE BASIS-DSEBIZ NORMAL FARE DIS-N VENDOR-ATP
FARE TYPE-BS RT-2ND LEVEL BUSINESS CLASS UNRESTRICTED
SEK 39000 3227 E05JUN14 D-INFINITY FC-DSEBIZ FN-
SYSTEM DATES - CREATED 04JUN14/1117 EXPIRES INFINITY

PUBLISHED RTG STO-SYD/SK3227/TAR-EURG EF-05JUN14 DIS-INDEF

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-CPH-BJS/SHA-CA/SK-SYD
2. STO-CPH-BKK-SK/TG-SYD
3. STO-HKG-CX/KA/QF-SYD
 
ResenärenLars skrev:Hongkong är ju ingen Star Alliance hub, även om många Star Alliance bolag flyger dit. Därför har jag många gånger hävdat att SAS bör satsa på Taipei. Det skulle ge dem ett bra Star Alliance nätverk (EVA air) till nästan hela Asien.Klicka för att utvidga...


Taipei kan ju inte startas från Sverige då vi saknar Luftfartsavtal med Taiwan, det är så jag har förstått det. Rätta mig om jag har fel?
 
JKW skrev:Taipei kan ju inte startas från Sverige då vi saknar Luftfartsavtal med Taiwan, det är så jag har förstått det. Rätta mig om jag har fel?Klicka för att utvidga...
Ja, det har vi diskuterat i en annan tråd.



Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det? | Sida 58 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Dr. Miles skrev:Varken Sverige eller Danmark har flygavtal med Taiwan så det går inte att öppna direktlinje än.(Jag har inte kunnat hitta liknande sida på norsk luftfartstilsynet.no)Sveriges bilaterala luftfartsavtal - TransportstyrelsenBilaterale luftfartsaftaler - Trafik-, Bygge- og BoligstyrelsenKlicka för att utvidga...
 
JKW skrev:Taipei kan ju inte startas från Sverige då vi saknar Luftfartsavtal med Taiwan, det är så jag har förstått det. Rätta mig om jag har fel?Klicka för att utvidga...


Får man flyga till både Taiwan och fastlandskina numera, eller måste SAS starta dotterbolag?
 
fcx skrev:Får man flyga till både Taiwan och fastlandskina numera, eller måste SAS starta dotterbolag?Klicka för att utvidga...
Nej, för att Sverige & Danmark har inte flygavtal med Taiwan. (för Norge vet jag ej)

Jag tror inte att flygavtal med Kina räcker för flygning till Taiwan i verkligheten, även om alla nordiska länder har accepterat att Taiwan är en del av Kina.
 
När man söker på resor till Shanghai och Hangzhou finns även alternativ via Hong Kong och vidare med China Eastern Airlines (ser jag nu när jag är lite mer uppmärksam).
 
Vilka anslutningar som erbjuds i teorin är ju en sak - men vilka brukar erbjudas när man bokar och flyger via Hong Kong? (Jämför med att SAS erbjuder såväl American som Virgin och United på inrikesresor i USA - men ofta verkar det vara American eller Virgin trots att de flesta nog vill ha United)
 
AABack2ARN skrev:Vilka anslutningar som erbjuds i teorin är ju en sak - men vilka brukar erbjudas när man bokar och flyger via Hong Kong? (Jämför med att SAS erbjuder såväl American som Virgin och United på inrikesresor i USA - men ofta verkar det vara American eller Virgin trots att de flesta nog vill ha United)Klicka för att utvidga...
Det är ofta:

Air China

Cathay Dragon

Cathay Pacific

China Eastern



om det är till Beijing / Shanghai via Hong Kong.
 
Back
Top