aaback2arn
New member
Martin B skrev:Det var lite väl dyrt. Får hålla bättre koll på vad SAS erbjuder för samarbetspartners i fortsättningen.Klicka för att utvidga...
Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?
Martin B skrev:Det var lite väl dyrt. Får hålla bättre koll på vad SAS erbjuder för samarbetspartners i fortsättningen.Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Lätt OT. Vilka bolag brukar SAS erbjuda anslutningar med i Hong Kong?Klicka för att utvidga...
De har ju ett samarbete med just Hong Kong Airlines till Chongqing, Chengdu, Fuzhou, Haikou, Hangzhou, Guiyang, Nanjing, Nanning, Sanya och Taipei. Det är väl inte så dåligt? Att det sedan inte är inom Star Alliance är ju trist.ResenärenLars skrev:Min erfarenhet är att de inte erbjuder så mycket anslutningar.Klicka för att utvidga...
SAS har också priser till Australien med Cathay Pacific via Hong Kong.Agö skrev:De har ju ett samarbete med just Hong Kong Airlines tillChongqing, Chengdu, Fuzhou, Haikou, Hangzhou, Guiyang, Nanjing, Nanning, Sanya och Taipei. Det är väl inte så dåligt? Att det sedan inte är inom Star Alliance är ju trist.SAS i samarbete med Hong Kong Airlines | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorKlicka för att utvidga...
ResenärenLars skrev:Hongkong är ju ingen Star Alliance hub, även om många Star Alliance bolag flyger dit. Därför har jag många gånger hävdat att SAS bör satsa på Taipei. Det skulle ge dem ett bra Star Alliance nätverk (EVA air) till nästan hela Asien.Klicka för att utvidga...
Ja, det har vi diskuterat i en annan tråd.JKW skrev:Taipei kan ju inte startas från Sverige då vi saknar Luftfartsavtal med Taiwan, det är så jag har förstått det. Rätta mig om jag har fel?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Varken Sverige eller Danmark har flygavtal med Taiwan så det går inte att öppna direktlinje än.(Jag har inte kunnat hitta liknande sida på norsk luftfartstilsynet.no)Sveriges bilaterala luftfartsavtal - TransportstyrelsenBilaterale luftfartsaftaler - Trafik-, Bygge- og BoligstyrelsenKlicka för att utvidga...
JKW skrev:Taipei kan ju inte startas från Sverige då vi saknar Luftfartsavtal med Taiwan, det är så jag har förstått det. Rätta mig om jag har fel?Klicka för att utvidga...
Nej, för att Sverige & Danmark har inte flygavtal med Taiwan. (för Norge vet jag ej)fcx skrev:Får man flyga till både Taiwan och fastlandskina numera, eller måste SAS starta dotterbolag?Klicka för att utvidga...
Det är ofta:AABack2ARN skrev:Vilka anslutningar som erbjuds i teorin är ju en sak - men vilka brukar erbjudas när man bokar och flyger via Hong Kong? (Jämför med att SAS erbjuder såväl American som Virgin och United på inrikesresor i USA - men ofta verkar det vara American eller Virgin trots att de flesta nog vill ha United)Klicka för att utvidga...