Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Kraftig dimma på MXP. Alla flyg igenomsnitt ca 1h sena ut härifrån.
e4692ce1fc490a94a9fa7c2a6dd46ed3.jpg

Last edited:
Har haft en "intressant" natt....
Skulle flyga till Malaga nu på morgonen 06:05. Två olika bokningar (en guld, en silver)
Igår vid 21:44 fick vi meddelande om att flighten är inställd.
22:29 fick vi meddelande om att flighten ändå går som planerat.
22:37 fick vi ytterligare ett meddelande om att vi bokats om till dagen efter.... (ena bokningen direkt 06:20, den andra via Bryssel 07:xx)
Kollar appen och bokningarna är ändrade till den 5e.
Försöker ringa SAS. Mer än 4h kö....
Ok, försöker sova några timmar (gick väl sådär).
Går upp vid 03:00 för att kolla så vi inte missar ngt (behöver isf åka 03:30 till Arlanda).
Flighten är inte inställd på Swedavias sida och inte heller på Flightradar.
Prova att ringa SAS och kommer fram direkt (03:10). De kollar och bekräftar att flighten är inställd och första flight vi kan komma med är imorgon.
Ber dem ändra den andra bokningen så vi åtminstone kommer med samma flight vilket de fixar.
Irriterande men inte mycket att göra. Nu kan man kanske sova iaf.
04:13 vaknar jag av ett meddelande om att jag är bokad tillbaka till flighten 06:05 idag. (inte den andra bokningen dock)
Omöjligt att vara säker på att hinna dit i tid! Ringer SAS igen och jo nu ska flighten gå trots allt.
Kollar så att flighten är i tid för om den inte är det så kanske vi kan hinna dit men den är i tid så det går inte.
Första flight jag kan byta till är imorgon 06:20. Ändrar tillbaka till den igen.
Återgår till att försöka sova några timmar.

Flighten gick 1h sent så vi hade hunnit dit.....

Vad gäller här egentligen? Får vi ersättning för att vi kommer fram en dag senare?

För den som undrar lokalt då var det minst lika lugnt som vanligt på Arlanda id 830-9 I morse. Var där ocg lämnade av -gott om plats och bra plogat på parkeringarna och om något så var det kortare kö i checkin och fasttraxk. Flyg hyfsat enligt tidtabell.

Är väl ingen som har en spåkula men vad tror vi om utresa med SAS ARN - LHR på onsdag förmiddag och vidare med Virgin LHR - LAS. Kan boka av både bonusbiljetten och hotellet någon dag innan så hellre det än att sitta på flygplatsen med möjliga förseningar då jag bara har 3 dagar på plats i LAS samt inte kan bli försenad hem den 11/1. :)

Då är vi på samma flighter på onsdag. Jag känner mig inte så orolig då det ändå är flera dagar tills dess så räknar med att det hinner ordna upp sig innan dess.

De lär väl skylla på (extrem)vädret, och då är det inte särskilt sannolikt att ni har rätt till mer än duty of care.
Ja förmodligen är det så. Jag hade inte haft några invändningar om flighten faktiskt var inställd. Men att boka om oss och sen boka tillbaka mig 2h innan avgång (dvs samma tid som de säger att man ska vara på flygplatsen) känns inte helt rätt.
Men det är en fråga för en annan tråd....
Ville egentligen bara varna för att det är lite förvirrat hos SAS för tillfället (om det nu var otydligt :)).
Supporten ska dock ha guldstjärna för att de försökt hjälpa oss så mycket det går när jag ringt.

För den som undrar lokalt då var det minst lika lugnt som vanligt på Arlanda id 830-9 I morse. Var där ocg lämnade av -gott om plats och bra plogat på parkeringarna och om något så var det kortare kö i checkin och fasttraxk. Flyg hyfsat enligt tidtabell.

Det låter ju lovande.

Någon som vet hur det är att ankomma med incheckat bagage nu? (Jag ankommer i morgon)

Bör man undvika incheckat bagage eller är det normalt läge?

Toppen