De lär väl skylla på (extrem)vädret, och då är det inte särskilt sannolikt att ni har rätt till mer än duty of care.Vad gäller här egentligen? Får vi ersättning för att vi kommer fram en dag senare?
Är väl ingen som har en spåkula men vad tror vi om utresa med SAS ARN - LHR på onsdag förmiddag och vidare med Virgin LHR - LAS. Kan boka av både bonusbiljetten och hotellet någon dag innan så hellre det än att sitta på flygplatsen med möjliga förseningar då jag bara har 3 dagar på plats i LAS samt inte kan bli försenad hem den 11/1.![]()
Ja förmodligen är det så. Jag hade inte haft några invändningar om flighten faktiskt var inställd. Men att boka om oss och sen boka tillbaka mig 2h innan avgång (dvs samma tid som de säger att man ska vara på flygplatsen) känns inte helt rätt.De lär väl skylla på (extrem)vädret, och då är det inte särskilt sannolikt att ni har rätt till mer än duty of care.
För den som undrar lokalt då var det minst lika lugnt som vanligt på Arlanda id 830-9 I morse. Var där ocg lämnade av -gott om plats och bra plogat på parkeringarna och om något så var det kortare kö i checkin och fasttraxk. Flyg hyfsat enligt tidtabell.
Nu verkar de ha öppnat igen, men med väldigt begränsad kapacitet resten av dagen, enligt Schiphols hemsida.Stopp i flygtrafiken på AMS pga kraftigt snöfall..