Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2025

Osäker om det funkar för resor inom EU men för de som mellanlandar i ex vis OSL kan jag tippsa om att förboka taxfree i Avolta appen m 15% ytterligare rabatt.
Nu är ju inte Norge med i EU därför kan man få taxfree
Varför vi inte kan köpa sprit på Arlanda och resa inom EU är att i Sverige har systembolaget monopol på att sälja vin och sprit ( nästan iallafall gårdsförsäljning finns)

Ang dubbla poängkampanjen "dubbla nivåpoäng på alla SAS-flyg i Business och Premium Economy"
Kan någon vänlig själ förtydliga vad som är Premium Economy för en Europaflygning?
Det är ju gamla SasPlus vilket tidigare gav fasttrack och lounge, men blir det nu då Flex? Flex ger fasttrack men ingen lounge.

Ang dubbla poängkampanjen "dubbla nivåpoäng på alla SAS-flyg i Business och Premium Economy"
Kan någon vänlig själ förtydliga vad som är Premium Economy för en Europaflygning?
Det är ju gamla SasPlus vilket tidigare gav fasttrack och lounge, men blir det nu då Flex? Flex ger fasttrack men ingen lounge.
Det finns ingen premium på Europaflygning. Den delen refererar till longhaul där både premium och business finns.

Bara flyg som går utanför Skandinavien ger poäng i Business för shorthaul. Men till USA/Asien kan även Premium Evonomy ge dubbla poäng.

Blev att jag bokade en helg till Boston i slutet av april, kanske inte supermycket nivåpoäng (16'000 inkl dubblering + typ 2'000 för feeder flight från ARN) men tycker ändå att det var bra värde för 6'598SEK i Premium. Betalade med MC så blir lite extrapoäng där också. Är EBD så förhoppningsvis så trillar 31'500 bonuspoäng in på kontot i samma veva och eftersom jag har FlyPremium så räcker ju det till en enkelresa longhaul i business (gäller bara att hitta platser)

Toppen